Voltify Elektrikli Bülten Otuz Yedinci Sayısı
Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.
Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.
Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.
6 Koltuklu Tesla Model Y L Çin Pazarı İçin Duyuruldu
Tesla, Çin'de Model Y’nin yeni versiyonunu duyurdu. Orijinal Tesla Model Y'nin 6 koltuklu versiyonu olarak karşımıza çıkan Model Y L, daha uzun bir dingil mesafesine ev sahipliği yapıyor.
Tesla Model Y L, dışarıdan bakıldığında orijinal otomobile benzeyecek. Ancak ölçüleri artırılan otomobil, üçüncü sıra koltuklarda rahat bir yolculuk sunabilmek için arka kısımdan uzatılmış gibi görünecek. Model Y L 4.976 milimetre uzunluğunda ve bu da onu normal Model Y'den yaklaşık 179 mm daha uzun yapıyor. 1.920 mm genişliği beş koltuklu versiyonla aynı ancak 1.668 mm yüksekliği 40 mm daha yüksek olduğu anlamına geliyor. Alametifarikası olan 3.040 mm'lik dingil mesafesi de standart versiyondan 50 mm daha uzun ölçülüyor.
Küresel Ölçekte Elektrikli Araç Satışları Yılın İlk Yarısında 9,1 Milyona Ulaştı
İngiltere merkezli araştırma şirketi Rho Motion, Haziran ayı ile 2024’ün ilk yarısına dair küresel elektrikli araç satış verilerini yayımladı.
Buna göre, Haziran ayında elektrikli araç satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24, bir önceki aya göre ise yüzde 7 oranında artış gösterdi.
Bu yılın ilk altı ayında dünya genelinde toplam 9,1 milyon elektrikli araç satışı gerçekleşti. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28’lik bir artış olduğunu gösteriyor.
Yılın ilk yarısında Çin, elektrikli araç pazarındaki liderliğini sürdürdü. İlk altı ayda küresel çapta satılan elektrikli araçların 5,5 milyonu Çin’de kayıtlara geçti. Böylece Çin’deki satışlar ilk altı ayda yıllık bazda yüzde 32 artış gösterdi.
Avrupa genelinde ise elektrikli araç satışları 2024’ün ilk yarısında yüzde 26 artarak 2 milyon adede ulaştı.
İngiltere, Almanya ve İspanya’da araç satışlarındaki yükseliş sürerken, Fransa’da sübvansiyonların geri çekilmesi satışlara olumsuz yansıdı ve pazarda yüzde 13’lük bir düşüş yaşandı.
ABD, Kanada ve Meksika’yı kapsayan Kuzey Amerika bölgesinde, yılın ilk yarısında elektrikli araç satışları yüzde 3 oranında artış gösterdi ve toplam 900 bin araç satışı gerçekleşti. Kanada’da bu dönemde satışlar yüzde 23 azalırken, Meksika’da yüzde 20, ABD’de ise yüzde 6 oranında artış kaydedildi.
Dünyanın geri kalanında ise elektrikli araç satışları söz konusu dönemde yüzde 40 artarak 700 bin adede ulaştı.
Volkswagen ID.3 Bataryası 160.000 KM Sonunda Net Kapasitesinin %91'ini Korudu!
Avrupa'nın en büyük otomobil kulübü olan ADAC, elektrikli araç kullanıcılarının en çok merak ettiği "batarya ömrü" sorusuna yanıt bulmak amacıyla Volkswagen ID.3 modelini kapsamlı bir teste tabi tuttu. Test için 77 kWh net batarya kapasitesine sahip bir ID.3 Pro S versiyonu kullanıldı. Dört yıl süren ve 160.000 kilometre yol kat edilen testin sonunda, bataryanın hala yüzde 91 net kapasiteye sahip olduğu tespit edildi. Bu oran, Volkswagen'in kendi garanti şartı olan yüzde 70'lik minimum kapasiteyi önemli ölçüde aşarak modelin uzun vadeli güvenilirliğini kanıtladı. Testin 100.000 kilometrelik ara dönemecinde batarya sağlığı yüzde 93 olarak ölçülmüştü, bu da son 60.000 kilometredeki kapasite kaybının oldukça yavaş olduğunu gösteriyor.
ADAC mühendisleri, testi mümkün olan en kısa sürede tamamlamak ve bataryayı en zorlu şartlara maruz bırakmak için özel bir yöntem izledi. Test boyunca yapılan şarj işlemlerinin yüzde 40'ından fazlası hızlı şarj istasyonlarında gerçekleştirildi. Ayrıca, tavsiye edilenin aksine, araç test sürüşleri arasında genellikle yüzde 100 şarj seviyesinde ve bazen günlerce şarj istasyonunda bekletildi.
BYD, Seviye 4 Otonom Park Özelliğini Duyurdu: "Koşulsuz Sorumluluk Garantisi"
BYD, Çin’deki gelişmiş sürücü destek sistemi “God’s Eye” için Seviye 4 otonom park etme özelliğini duyurdu. Şirket, bu özellikle birlikte park sırasında oluşabilecek kazalarda tüm sorumluluğu üstleneceğini de açıkladı.
Weibo üzerinden yapılan açıklamaya göre, “God’s Eye” sisteminin B ve C versiyonları için kısa süre içinde bir OTA (kablosuz güncelleme) yayınlanacak. Güncelleme; genişletilmiş park senaryolarını, üç farklı hızda otonom park etmeyi ve sürücü müdahalesi olmadan park etme yeteneğini kapsıyor. BYD, park manevrasındaki olası hatalardan dolayı sürücüyü sorumlu tutmayacak.
Şirket yaptığı açıklamada, “Otonom park konusunda dünya çapında ilk sorumluluk garantisini biz veriyoruz,” ifadelerine yer verdi. BYD, park sistemindeki arıza ya da algoritma hatalarından kaynaklı onarım, üçüncü taraflara verilen hasar ve kişisel yaralanmalarla ilgili tüm masrafları karşılayacağını belirtti.
İlk olarak Şubat 2025’te tanıtılan God’s Eye ADAS, yakında sürüş güvenliğini artıran büyük bir güncellemeyle daha da geliştirilecek. Bu sistem yalnızca üst düzey modellerde değil, uygun fiyatlı araçlarda da sunuluyor. Örneğin şu anda Çin’de yaklaşık 9.300 euroya satılan BYD Seagull modeli bile bu teknolojiye sahip.