if (window.location.href.includes("kurumsal-teklif")) { window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ 'event': 'kurumsal_teklif_button_click' }); }
KURUMSAL TEKLİF ALIN

Voltify Elektrikli Bülten Otuz Dokuzuncu Sayısı

Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.

Avrupa’da En Çok Satılan Elektrikli Otomobiller Açıklandı

Elektrikli araçlara olan ilgi Avrupa özelinde 2025’te daha da artmış gibi görünüyor. Toplam araç satışları içinde elektrikli modellerin oranı %29’a ulaşarak şimdiye kadarki en yüksek seviyeye çıktı. Özellikle SUV ve şehir içi kompakt modeller, kullanıcıların öncelikli tercihi haline geldi.

CleanTechnica tarafından yayımlanan verilere göre, sadece tam elektrikli araçlar (BEV) değil, plug-in hibrit modeller (PHEV) de pazarda önemli bir yer kaplıyor. Ancak veriler, BEV’lerin artık açık ara daha çok tercih edildiğini gösteriyor.

Avrupa’da En Çok Satılan Elektrikli Otomobiller

1- Tesla Model Y- 69.766 Adet
2- Volkswagen ID.4- 40.946 Adet
3- Tesla Model 3- 39.384 Adet
4- Renault 5 (Alpine A290 dahil)- 39.095 Adet
5- Volkswagen ID.7- 37.952 Adet
6- Volkswagen ID.3- 37.307 Adet
7- Skoda Enyaq- 36.530 Adet
8- Skoda Elroq- 34.221 Adet
9- Kia EV3- 34.177 Adet
10- BYD Seal U (BEV+PHEV)- 33.200 Adet
11- BMW iX1- 31.423 Adet
12- Volvo XC60 PHEV- 29.815 Adet
13- Audi Q4 e-Tron- 29.539 Adet
14- Audi Q6 e-Tron- 26.466 Adet
15- VW Tiguan PHEV- 25.951 Adet
16- Ford Kuga PHEV- 23.315 Adet
17- Volvo EX30- 23.238 Adet
18- Citroën e-C3- 23.142 Adet
19- BMW i4- 22.505 Adet
20- Toyota C-HR PHEV- 22.034 Adet

Yeni MG4 Resmi Olarak Görücüye Çıkarıldı

Çinli SAIC Motor, tamamen yeni MG4 modelini resmi olarak tanıttı ve ön satışına başladı. MG4, dört farklı versiyonla piyasaya sunulurken, fiyatı 10.100 dolar ile 14.400 dolar arasında değişiyor. Otomobilin başlangıç fiyatı, önceki jenerasyonun başlangıç fiyatından yüzde 47 daha ucuz.

MG4’ün dört versiyonu arasında “Comfort”, “Ease” ve “Freedom” isimli modeller 437 km menzil sunan 42,8 kWsa kapasiteli batarya ile donatılmışken, “Smart” versiyonu 53,9 kWsa batarya ile 530 km menzil vadediyor. Yıl sonundan önce teslim edilmesi planlanan yarı katı hal bataryalı versiyonun detayları ve fiyatı ise Eylül ayında açıklanacak.

MG4’ü global ölçekte öne çıkaran en önemli yenilik ise seri üretimde yarı katı hal batarya teknolojisini kullanan ilk araçlardan biri olması. SAIC’in geliştirdiği bu batarya sistemi, güvenlik testlerinden başarıyla geçti. Ayrıca düşük sıcaklık koşullarında daha iyi performans göstererek kullanım ömrünü ve dayanıklılığı artırıyor.

Performans tarafında MG4, 120 kW güç ve 250 Nm tork üreten sabit mıknatıslı senkron elektrik motoruna sahip. Araç maksimum 160 km/s hıza ulaşabiliyor. Enerji verimliliği konusunda da iddialı olan model, 100 km’de yalnızca 10,4 kWsa tüketiyor. %30’dan %80’e şarj süresi ise yaklaşık 20 dakika olarak belirtiliyor. Isı pompası temelli termal yönetim sistemi sayesinde, -7°C’de yapılan ön ısıtma sonrasında bile menzilin %75’i korunabiliyor.

MG4, uygun fiyatlı elektrikli otomobil segmentinde teknoloji, güvenlik ve konforu bir arada sunarak pazarda dikkat çekici bir alternatif olarak öne çıkıyor. Yarı katı hal batarya versiyonu hakkında daha fazla detayın Eylül ayında yapılacak lansmanda açıklanması bekleniyor.

Trugo 3 Yılda Şarj Rekoru Kırdı

Türkiye’de uçtan uca kesintisiz ve yüksek performanslı şarj ağı kurma hedefiyle yola çıkan Trugo, 3 yıldan kısa sürede 4 milyon şarj işlemine ulaşmayı başardı. İlk şarj cihazlarını 11 Ekim 2022‘de Bolu HighWay dinlenme tesisinde kuran Trugo, o günden bu yana Türkiye’nin 81 ilinde her biri çift soketli 1000’in üzerinde ultra hızlı DC ve 500’den fazla AC şarj istasyonuyla tüm elektrikli araç kullanıcılarına kesintisiz ve hızlı şarj hizmeti sunmayı sürdürüyor. 81 ilde tamamı 180 kW’nin üzerindeki yüksek hızlı şarj cihazlarıyla hizmet veren tek şarj ağı şirketi olan Trugo, 3 yıldan kısa sürede 4 milyon şarj işlemine ulaştı.

Mercedes-Benz’ten Elektrikli Araç Hamlesi: 15 Yeni Model Geliyor

Mercedes-Benz, 2026 ve 2027 yıllarında toplam 15 yeni tam elektrikli modeli (BEV) piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Alman otomotiv devi, elektrikli mobilite vizyonunu hızla genişletirken hem çekirdek (core) hem de üst seviye (top-end) segmentlerde kapsamlı bir dönüşüm hedefliyor.

Alman şirketin yatırımcılar için hazırladığı bir belgeye göre, tamamen yeni veya güncellenmiş elektrikli otomobiller önümüzdeki iki yıl içinde piyasaya sürülecek. Aynı zaman diliminde 15 içten yanmalı motorlu modelin piyasaya sürülmesini de içeren bu hamle, Mercedes-Benz tarafından "tarihindeki en büyük ürün lansman programı" olarak tanımlanıyor.

Gelecek modeller üç kategoriye ayrılıyor. Zaman çizelgesinin alt kısmında gösterilen "Giriş" modelleri, gelecek yıl piyasaya sürülmesi planlanan iki tamamen elektrikli aracı içeriyor. Mercedes bu modellerin hangileri olabileceği konusunda ayrıntı vermedi, ancak tüm işaretler, ikisi de onaylanan yenilenmiş GLA ve GLB elektrikli crossover'lara işaret ediyor.

Ardından, gelecek yıl ve 2027'de piyasaya sürülmesi planlanan iki elektrikli modelin yer aldığı "Çekirdek" kategorisi var. İlk ikisi muhtemelen yeni GLC crossover ve C-Serisi sedanın elektrikli versiyonu olacakken, 2027'ye gelecek EV, yukarıda bahsedilen elektrikli C-Serisi için bir station wagon gövde stili olabilir.

Merdivenin üst sıralarına çıktığımızda, Mercedes-Benz'in bir dizi yeni modele hazırlandığı "Üst Seviye" otomobillere ulaşıyoruz. Beş modelin 2026'da, beş modelin ise 2027'de piyasaya sürülmesi planlanıyor. Bunlar arasında muhtemelen EQS ve EQE'nin yenilenmiş versiyonları ve SUV versiyonları da yer alıyor. Lüks bir minibüsün yanı sıra, çılgın GT XX konseptiyle ön gösterimi yapılan AMG markalı bir elektrikli süper sedan da yapım aşamasında.

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM