Voltify Elektrikli Bülten Otuzuncu Sayısı
Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.
Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.
Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.
Bu Yıl Elektrikli Araçların Pazar Payının %25'i Aşması Bekleniyor
Uluslararası Enerji Ajansı'nın (IEA) yayımladığı "Elektrikli Araç Görünümü 2024" raporuna göre, küresel ekonomideki belirsizliklere ve otomotiv sektörüne yönelik baskılara rağmen elektrikli araçların satışında güçlü artış eğilimi sürüyor.
2024 yılında dünya genelinde elektrikli araç satışları 17 milyon adedi aşarak tarihi bir seviyeye ulaştı. Böylece elektrikli araçların toplam otomotiv pazarındaki payı ilk kez yüzde 20’nin üzerine çıktı. Çin, satışların yarısından fazlasını gerçekleştirerek küresel liderliğini bu yıl da korudu. Ülkede 2023’te satılan yaklaşık 11 milyon elektrikli araç, 2022'de dünya genelinde satılan toplam elektrikli araç sayısına denk geliyor.
Asya ve Latin Amerika’daki gelişmekte olan pazarlarda da dikkat çeken bir ivme gözlemlendi. Bu bölgelerde elektrikli araç satışları geçen yıla göre yüzde 60 oranında artış kaydetti. ABD'de ise yıllık bazda yüzde 10’luk bir artış yaşanırken, Avrupa pazarında teşviklerin azalması ve destekleyici politikaların zayıflaması satışlarda durağanlığa neden oldu.
Çin'de satılan elektrikli araçların üçte ikisi, herhangi bir teşvik mekanizması olmaksızın, benzinli araçlardan daha uygun fiyatla tüketiciyle buluştu. Ancak pek çok ülkede hâlâ elektrikli ve konvansiyonel araçlar arasında ciddi bir fiyat farkı bulunuyor.
Yılın İlk Çeyreğinde %35 Artış, Yıl Sonu Hedefi 20 Milyon
2025 yılına güçlü bir başlangıç yapan elektrikli araç pazarı, yılın ilk üç ayında satışlarını yıllık bazda yüzde 35 oranında artırdı. Mevcut büyüme trendinin sürmesi durumunda, yıl sonuna kadar dünya genelinde satılan elektrikli araç sayısının 20 milyonu geçmesi bekleniyor. Ayrıca bu yıl satılan her dört araçtan birinin elektrikli olacağı tahmin ediliyor.
Türkiye'de Yılın Otomobili Ödülleri'nde Tüm Adaylar Açıklandı
Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD), tarafından bu yıl 10’uncu kez düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçimi için finale kalan 7 modelin ardından “Yılın Tasarımı”, “Yılın İnovatif Projesi”, “Yılın Basın Lansmanı” ve “Yılın Premium Otomobili” adayları da belli oldu.
Yılın Tasarımı kategorisinde Aston Martin Vanquish, Audi A6 e-tron, BMW 2 Serisi Gran Coupé, Cupra Terramar, Kia EV3, Mercedes-Benz AMG GT, Porsche Macan ve Renault Rafale birincilik için yarışacaklar.
Yılın İnovatif Projesi adayları arasında da Bosch’un tamamen kendi tasarımı ve kendi sistem çipi (SoC) ile Tasarlanan Yeni Radar Sensörü, şarj edilecek aracı kendi tespit edip, şarj işlemini başlatıp yine otonom olarak şarj işlemini bitirebilen Chargebot Mobil Şarj Çözümü, Renault Rafale’nin Elektrikli Saydamlığı Değişen Tavan Özelliği ve Stellantis’in Otonom Sürüş Teknolojisi STLA AutoDrive yer alıyor.
Yılın Basın Lansmanı kategorisinde ise mücadele şu şekilde olacak: BYD Modelleri Test Sürüşü (Sapanca), BMW X2 ve MINI Countryman (Kalem Adası), BMW X3 ve BMW 2 Serisi Gran Coupé (Batman-Mardin), Hyundai Santa Fe (Çeşme), Mercedes-Benz G580 (Kapadokya), Peugeot 3008 (Antalya), Renault Duster (Kendi Lansmanını Yap), Renault Rafale (İzmir), Toyota GR Hilux Sport (Kapadokya) ve VW ID.7, VW ID.4, VW ID.3 (İzmir)
Bu yıl ilk kez eklenen “Yılın Premium Otomobili” kategorisinde de zorlu bir yarış olacak. Bu kategoride yarışan markaların modelleri ise şöyle sıralanıyor; Aston Martin Vanquish, Audi A5, Audi A6 e-tron, Audi Q4 e-tron, Audi Q6 e-tron, BMW 1 Serisi, BMW 2 Serisi Gran Coupe, BMW X2, Lexus LBX, Lexus RZ, Mercedes-Benz CLE, Mercedes-AMG GT, Porsche Macan ve Porsche Panamera.
Türkiye’de Yılın Otomobili için 7 finalist model de şu şekilde sıralanmıştı; BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI Countryman, Opel Grandland, Peugeot 3008 ve Renault Duster.
Hyundai Inster Türkiye'de
Hyundai, büyük merakla beklenen elektrikli otomobili Inster'i resmen ülkemizde satışa sundu. Inster’ın 1.319.000 TL’lik fiyatı, onu Fiat 500e’nin ardından en ucuz ikinci elektrikli otomobil yapıyor.
Inster, ülkemizde 49 kW’lık bataryalı versiyonuyla sunuluyor. Araç, 360 km’ye çıkan menzil sunabiliyor. 10,6 saniyede 100 km/sa hıza ulaşabildiğini, maksimum hızının ise 150 km/sa olduğunu belirtelim. Otomobilin içinde ise 10,25 inçlik 2 adet ekran yer alıyor.
Inster’de 95 beygir ve 113 beygir güç üreten iki motor seçeneği bulunuyor. İki motor seçeneği de 147 Nm tork üretiyor.
Mikromobilite Segmentinin İtalyan Temsilcisi "Microlino" Türkiye’de
Borusan Otomotiv, "Microlino" isimli mikromobilite markasını ülkemizde temsil edeceğini açıkladı. Şirket ile aynı ismi taşıyan bu küçük elektrikli modelinin Türkiye fiyatı ve özellikleri de belli oldu.
Şirketin resmi internet sitesi üzerinden paylaşılan verilere göre Microlino; Lite ve Standart olmak üzere iki versiyon ile karışımıza çıkacak. Lite model daha uygun fiyatlı, daha düşük menzilli ve yavaş bir model olarak gelecek. Normal model ise daha üst seviye özellikler sunacak. Modelin Lite versiyonunda 95 kilometre menzil, 45 km/h azami hız, 5,5 kW batarya kapasitesi gibi özellikler görüyoruz. Standart model ise 15 kW batarya kapasitesi, 228 km menzil, 90 km/h maksimum hız gibi özelliklere sahip.
Borusan’ın açıklamalarına göre fiyatları açıklanan Microlino’nun teslimatları haziran ayında başlayacak. Microlino’nun Lite versiyonu 980.876 TL’den, Standart versiyonu ise 1.262.180 TL’den alıcı bulacak.
Yeni Nissan Micra Artık Sadece Elektrikli Olacak
Nissan, sevilen şehir otomobili Micra'nın yeni versiyonunu tanıttı. Renault iş birliğinde geliştirilen otomobil, Fransa'da üretilecek ve Avrupa'da satışa sunulacak. Aracın fiyatı ise şimdilik belirsiz.
Nissan'a göre elektrikli Micra, 40 kWh ve 52 kWh kapasiteli iki batarya seçeneğine sahip olacak. Büyük olan batarya, 400 kilometre menzil sunacak. Yani Micra, geçmişte olduğu gibi yine şehir içi kullanımı ön plana çıkaracak. Öte yandan; Renault 5 E-Tech Electric'in 121 ve 148 beygir gücündeki iki motor seçeneği, elektrikli Micra'da da olduğu gibi korunuyor.