if (window.location.href.includes("kurumsal-teklif")) { window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ 'event': 'kurumsal_teklif_button_click' }); }
KURUMSAL TEKLİF ALIN

Voltify Elektrikli Bülten Yirmi Yedinci Sayısı

Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.

Ford, Elektrikli Otomobiller İçin Düşük Maliyetli ve Daha Güvenli Batarya Üretimine Hazırlanıyor

Elektrikli otomobil piyasasında yaşanan hızlı gelişmelere paralel olarak, batarya teknolojileri de otomotiv devlerinin rekabet alanı haline geldi. Şimdi ise Ford, bu yarışta çıtayı yükselten önemli bir hamleyle sahneye çıkıyor: Şirket, geliştirdiği yeni manganez tabanlı lityum (LMR- Lithium Manganese Rich) batarya kimyasıyla, gelecekteki elektrikli otomobil modellerinde kapsamlı bir iyileştirme vadediyor. 

Firamnın Battery Center of Excellence bünyesinde geliştirilen LMR bataryalar, Ford’un elektrikli güç aktarma sistemleri direktörü Charles Poon’un LinkedIn üzerinden yaptığı açıklamaya göre, mevcut yüksek nikel içerikli bataryalara kıyasla daha yüksek enerji yoğunluğu sunuyor. Bu da, Ford'un yeni nesil elektrikli otomobillerinin tek şarjla daha uzun menziller sunacağı anlamına geliyor. Elektrikli otomobil kullanıcılarının sıklıkla yaşadığı "menzil kaygısı" sorununa karşı etkili bir çözüm olacağı belirtiliyor. 

Ford’un yeni LMR bataryaları yalnızca menzil artışıyla sınırlı kalmıyor. Poon, bu bataryaların, güvenlik açısından günümüzde kullanılan Lityum Demir Fosfat (LFP) bataryalarla benzer bir profil sunduğunu vurguladı. Üstelik LMR teknolojisi, mevcut orta nikel içerikli bataryalara kıyasla önemli ölçüde daha düşük maliyetle üretilebilecek.

Ford, bu yeni batarya teknolojisinin yalnızca teoride kalmadığını, aktif olarak ölçeklendirme çalışmalarının sürdüğünü ve ikinci nesil LMR hücrelerinin deneme üretimlerine başlandığını da açıkladı. Poon, LMR hücre kimyasını seri üretime geçirip yeni araçlarda kullanmayı planladıklarını aktarıyor. 

Xiaomi, Çin Satışlarında Tesla'ya Yetişti

İlk otomobilini yaklaşık bir yıl önce piyasaya süren Xiaomi Technology, kısa sürede Çin’de Tesla'ya yetişmeyi başardı.

Nisan ayında 28.000'den fazla SU7 sattığını açıklayan firma, muhtemelen son bir ayda Tesla'dan daha fazla otomobil teslim etmeyi başardı. Tesla için ihracata ağırlık verilen nisan ayında Çin teslimatlarının 28 bin seviyesinde gerçekleştiği öngörülüyor.

Tek modelle 2025'in ilk dört ayında 100 bin satış barajını aşan Xiaomi, asıl yükselişi haziranda Tesla Model Y'ye rakip olarak geliştirdiği elektrikli SUV segmentindeki YU7'yi piyasaya sürmesiyle yapmayı planlıyor.

Tesla, Elektrikli Tırının Seri Üretimine Başlıyor!

Tesla tarafından yapılan açıklamaya göre, elektrikli ağır ticari model üretim aşamasına gelmiş durumda. İlk ünitelerin 2025 yılı sonuna kadar Nevada'da bulunan dev tesiste birinci faz üretimle hayata geçirilmesi planlanıyor.

Tesla'nın Semi programını yöneten Dan Priestley, yaptığı açıklamada fabrikanın yıllık kapasitesinin 50.000 ünite olduğunu belirtti. Şirketin, önümüzdeki yıl içinde yüksek hacimli üretim için planlama yaptığını da sözlerine ekledi. Priestley, “İlk ünitelerin bu yılın sonuna kadar devreye girmesi planlanıyor ve hemen ardından Nevada fabrikamızda 2026 boyunca kapasite artırımına gideceğiz,” dedi.

Seri üretim versiyonu daha küçük batarya ile 800 km menzil hedefine ulaşacak olan Semi, muhtemelen Tesla'nın kendi üreteceği 4680 hücrelere geçiş yapacak. 1.000V elektrik mimarisi, ~800 kWh batarya, 1.000 beygir gücü aşan üç motorlu güç sistemi, 1 MW şarj hızı ve 30 dakikada %80'e şarj olma imkanına sahip Tesla Semi için ABD'de 46 lokasyondan oluşan bir ultra hızlı şarj ağı da inşa ediliyor.

Yeni Citroen C5 Aircross Resmi Olarak Tanıtıldı 

Yeni Citroen C5 Aircross resmi olarak tanıtıldı. Popüler aracın artık tamamen elektrikli bir versiyonu da bulunuyor. 

Yeni Citroen C5 Aircross, markanın en yeni tasarım dilini üzerinde taşıyor. Bu yüzü daha önce yeni C3, güncellenen C4 ve C4 X gibi modellerde görmüştük. Selefine kıyasla daha yüksek aerodinamik verimlilik sunduğu belirtilen gövde tasarımında keskin hatlar dikkat çekerken, çift renkli jantların çapı da 20 inç'e kadar çıkıyor. 

Yeni C5 Aircross; 4652 mm uzunluğa ve 2784 mm aks mesafesine sahip. Bu da selefine göre toplam 15 cm uzadığı ve 6 cm daha uzun aks mesafesine sahip olduğu anlamına geliyor. Yerden yüksekliği 200 mm olan yeni modelin büyüyen boyutları sayesinde arka yolcular için bacak ve baş mesafesi de artmış. Bagaj hacmi 651 litre olarak açıklanan modelin bagaj zemininin altında 75 litre, kabin içinde ise 40 litre ekstra saklama alanı sunuluyor.

%100 elektrikli Citroen C5 Aircross, tek motora sahip iki farklı versiyonla geliyor. Standart Menzil versiyonu 154 kW'lık (210 PS) motora ve WLTP'ye göre 520 km'ye kadar menzil sunan 73 kWh'lık NMC bataryaya sahip. Uzun Menzil seçeneği ise 169 kW'lık motor ve 680 km'ye kadar menzil sunan 97 kWh'lık batarya ile geliyor. Her iki versiyon da 160 kW DC hızlı şarj desteğine sahip.

Yeni model, Citroën’e özgü “Progressive Hydraulic Cushions” (Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon Sistemi) ile “sihirli halı” hissi vadediyor. Ayrıca Seviye 2 otonom sürüş özelliklerine sahip Drive Assist 2.0 paketi de sunuluyor. Yılın ikinci yarısından itibaren Avrupa'da satışa sunulması planlanan yeni C5 Aircross, Fransa'daki Rennes fabrikasında üretilecek. Yeni C5 Aircross'un fiyatı ise henüz açıklanmadı.

Toyota Yeni Nesil Otonom Araçlar İçin Waymo ile İş Birliğini Açıkladı

Toyota ve Waymo sürücüsüz araç teknolojilerinin geliştirilmesi ve bu teknolojilerin hem robotaksi hizmetlerinde hem de kişisel otomobillerde kullanılması üzerine bir ön anlaşma imzaladı.

Taraflar, uzun vadede Waymo’nun geliştirdiği otonom sürüş sistemlerini Toyota markalı otomobillere entegre etmeyi hedeflediklerini paylaştı. Aynı zamanda sürücü destek sistemleriyle otomatik sürüş teknolojilerinin daha hızlı geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması da planlar arasında yer aldı. Waymo, şu anda San Francisco, Phoenix ve Los Angeles’ta sürücüsüz taksi hizmeti sunuyor. Uber iş birliğiyle Austin’de de araçlarını kullanıma açan şirket, Las Vegas, San Diego, Miami ve Atlanta gibi yeni şehirlerde de bu hizmeti başlatacağını açıkladı. Kademeli olarak da dünyaya açılmayı hedeflediğini belirtti.

Toyota ile yapılacak ortaklık ile birlikte Waymo’nun teknolojisini daha fazla araca ve kullanıcıya ulaştıracağı da paylaşıldı. Şirket yetkilileri, bu stratejik iş birliğiyle hem yol güvenliğini artırmayı hem de ulaşımı daha erişilebilir hâle getirmeyi hedeflediklerini belirtti.

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM