Kia EV3 ile İstanbul-Ankara Yolculuğu
Uzun yol serimizin bu hafta konuğu Kia EV3 Long Range. Daha önce bu serimizde Tesla Yeni Model Y RWD, BMW iX1, Mercedes-Benz EQB ve Volvo EX40’ı konuk etmiştim.
Bu yazıda yine aynı şekilde yolculuğum boyunca kaç kez şarj ettiğimi, ortalama enerji tüketimimi, yolculuğa toplamda ne kadar zaman harcadığımı ve toplam şarj maliyetimi adım adım paylaşacağım.
Yolculuğa Başlangıç
Sabah İstanbul’dan yola çıkarken aracımın şarjı %88 seviyesindeydi. Bu sefer hedefim yolculuğu tek şarj molasıyla tamamlamaktı. Ortalama hızımı 120 km/s seviyelerinde tutmayı planladım ve yola çıktım. Yol boyunca aracın kliması ise 22 derecede sürekli olarak açıktı.
Şarj Molası 1 – Bolu Highway
Tek şarj molası ile tamamlamayı planladığım yolculuğumda tek şarj molasını Bolu Highway’de verdim.
İstasyona vardığımda EV3’ün bataryası %24 gösteriyordu. Aracı %24’ten %80’e getirmek 28 dakika sürdü. Toplamda 48 kWh enerji aldım ve şarj maliyeti 508 TL oldu.
Yolculuk Süresince Ortalama Enerji Tüketimi
Yol boyunca ortalama enerji tüketimim 19.9 kWh/100 km seviyesinde gerçekleşti. Ankara rotası fazlaca inişli ve çıkışlı bir rota, dolayısıyla seriye dahil ettiğim bütün otomobiller bu seviyede enerji tüketimine sahip oldu.
Toplam Yolculuk Sürem
İstanbul-Ankara yolculuğu toplamda 4 saat 41 dakika sürdü. Bunun 4 saati sürüş, yaklaşık 41 dakikası ise şarj süresi oldu.
Yolculuğun Toplam Maliyeti
Toplamda 48 kWh şarj ettim ve yolculuğun toplam şarj maliyeti yaklaşık 508 TL oldu. Eğer ki yolculuğu Kia Stonic 1.0 TGDI ile yapsaydım, tahmini olarak 27 litre yakıt tüketimiyle yaklaşık 1400 TL gibi bir maliyet ortaya çıkacaktı. Yolculuğu aynı segmentte bulunan elektrikli bir otomobil ile gerçekleştirerek yaklaşık %64 oranında maliyet tasarrufu sağladım.
Kia ve Elektrifikasyon
Kia, elektrifikasyon stratejisini “Plan S 2030” vizyonuyla şekillendiriyor. Bu plan kapsamında 2030’a kadar satacağı araçların yarısından fazlasını elektrikli ve hibrit modellerin oluşturması hedefleniyor. Marka, tamamen elektrikli araçlara özel E-GMP platformu sayesinde yüksek verimlilik, performans ve hızlı şarj teknolojilerini bir araya getiriyor. Ayrıca PBV (Platform Beyond Vehicle) konseptiyle sadece otomobil değil, farklı kullanım alanlarına uyarlanabilen modüler araçlar geliştirerek mobiliteyi yeniden tanımlıyor. Kia, tasarım ve teknolojiyi erişilebilir elektrikli mobilite vizyonuyla bütünleştirerek sürdürülebilir geleceğe herkesin dahil olmasını amaçlıyor.
Genel Değerlendirmem
KIA EV3 ile İstanbul-Ankara yolculuğu çok pratik ve konforlu geçti. Yolculuğa %80 ve üzeri şarj ile çıkıldığı zaman, tek bir şarj molasıyla Ankara’ya varılabildiği verisi ise aslında elektrikli otomobiller ile seyahat etmenin çok da zor olmadığını tekrardan öne çıkarttı.
EV3, sunduğu donanımlar ile yolculuğunuzu kolaylaştırırken, 81,4 kWh batarya kapasitesiyle de uzun bir menzil sunabiliyor, yolculuklarınızı minimum şarj molasıyla tamamlayabilmenize olanak sağlıyor.
Donanım demişken, EV3’ün özellikle otonom sürüş özellikleri çok sağlıklı ve pratik çalışıyor. Bir örnek vermek gerekirse, genelde alışık olduğumuzun tam tersine, otonom sürüşü aktif etmek için hız sabitleyici fonksiyonunu devreye almanız gerekmiyor ve gerek viraj dönüşleri gerekse yolu ortalaması çok nizami.
%100 Elektrikli Kia EV3’ü Voltify’da keşfedin. Kompakt SUV tasarımı, gelişmiş teknoloji özellikleri ve yüksek enerji verimliliğiyle hem bireysel kullanıcılar hem de saha operasyonları için ideal bir çözüm.