KURUMSAL TEKLİF ALIN

Voltify Elektrikli Bülten Elli Yedinci Sayısı

Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.

Küresel Elektrikli Araç Satışları Artmaya Devam Ediyor: Satışlar 18.5 Milyona Ulaştı

Elektrikli araçlar ve batarya tedarik zinciri üzerine çalışan Benchmark Mineral Intelligence’ın verilerine göre, Kasım 2025’te dünya genelinde 2 milyon elektrikli araç satıldı. Böylece yıl başından bu yana küresel satışlar 18,5 milyon adede ulaşarak geçen yılın aynı dönemine göre %21 artış göstermiş oldu.

Avrupa, Kasım ayında en güçlü büyümeyi kaydeden bölge olurken; Kuzey Amerika, ABD’deki vergi teşviklerinin sona ermesinin etkisiyle geride kaldı. Öte yandan Çin, açık ara farkla dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı olmaya devam ediyor.

Avrupa Büyümenin Lokomotifi Oldu

Avrupa’da elektrikli araç pazarı Kasım 2025’te geçen yılın aynı ayına göre %36 büyüdü. Tamamen elektrikli araç satışları %35, hibritler ise %39 artış gösterdi. Böylece bölgenin Ocak–Kasım toplam satışları 3,8 milyon adede ulaşarak 2024’ün aynı dönemine kıyasla %33 yükseldi. Kıta genelinde yeni teşviklerin sunulması ve artan yeni model sayısı büyümeyi sağlayan etkenler oldu.

ABD'de 30 Eylül itibariyla elektrikli araç vergi kredilerinin sona ermesi neticesinde satışlar düştü. Kuzey Amerika pazarında Ocak-Kasım dönemindeki satışlar geçtiğimiz seneye göre %1 azaldı.

Çin'de büyüme ivmesi yavaşlamış olsa da ülke hala küresel elektrikli araç pazarının açık ara lideri konumunda. Kasım’da yıllık bazda %3, aylık bazda %4 artış gerçekleşti. Yıl genelinde satışlar 11,6 milyon adede ulaşarak %19’luk bir büyüme kaydetti.

Bölgelere Göre Elektrikli Araç Satışları (Ocak–Kasım 2025)

Dünya Geneli: 18,5 milyon (+%21)

Çin: 11,6 milyon (+%19)

Avrupa: 3,8 milyon (+%33)

Kuzey Amerika: 1,7 milyon (-%1)

Dünyanın Geri Kalanı: 1,5 milyon (+%48)

Elektrikli Volkswagen Polo'nun Teknik Detayları Belli Oldu

Volkswagen, önümüzdeki yıl piyasaya sunacağı ID. Polo için yeni teknik detayları paylaştı. Almanya’da düzenlenen etkinlikte dört farklı motor ve iki batarya seçeneğinin teknik özellikleri duyuruldu.

Volkswagen ID. Polo’nun dört farklı motor seçeneğiyle sunulacağı doğrulandı. 85 veya 99 kW güç seçenekleri küçük bataryayla sunulurken, 155 ve 166 kW'lık motorlar ise büyük bataryayla kombine edilecek. 166 kW'lık en güçlü versiyon, ID. Polo GTI olarak pazarlanacak. Elektrik motoru, özellikle önden çekişli modeller için geliştirildi ve tüm versiyonlarda 290 Nm tork sunuyor.

Küçük bataryalı modeller LFP teknolojisiyle gelirken, uzun menzil sunan büyük batarya NMC kimyasına sahip. LFP batarya ile %10-80 şarj yaklaşık 27 dakika sürerken, AC şarj ile 11 kW güçte yaklaşık 4 saatte dolum mümkün. Menzil hedefi ise 300 km civarında. Büyük batarya, 52 kWsa net kapasite ile WLTP menzilinde 450 km'ye ulaşabiliyor ve DC hızlı şarj ile 23 dakikada %10-80 dolum sağlanabiliyor.

ID. Polo, önden çekişli MEB+ platformu üzerine geliştirilmiş. Kompakt model; 4,05 metre uzunluğa, 1,82 metre genişliğe ve 1,53 metre yüksekliğe sahip. Aks mesafesi ise 2,60 metre. 37 kWsa bataryalı model 1.512 kg, 52 kWsa bataryalı model ise 1.515 kg ağırlığında.

Volkswagen, ön satışların Nisan 2026’da başlamasını planlıyor. Başlangıç fiyatının 25.000 euro civarında olması bekleniyor. Ancak tüm motor ve batarya seçeneklerinin aynı anda sunulup sunulmayacağı henüz net değil.

AB, Küçük Elektrikli Otomobillere Özel M1E Sınıfının Detaylarını Paylaştı

Avrupa Birliği, Avrupa’da üretilen küçük elektrikli otomobiller için yeni bir araç sınıfı oluşturma planlarını netleştirdi. Söz konusu planla ilgili ilk duyuru geçtiğimiz hafta yapılmıştı.

M1E adı verilen bu yeni kategoriyle birlikte üreticilere, emisyon hedeflerine ulaşmaları için ek “süper kredi” teşvikleri sunulacak. Düzenleme, içten yanmalı motorlu araçların satış yasağını erteleyen kapsamlı otomotiv paketinin bir parçası olarak açıklandı.

Avrupa Komisyonu, Japonya’daki kei car sınıfından esinlenen ancak Avrupa koşullarına uyarlanmış yeni bir küçük elektrikli otomobil sınıfı üzerinde otomobil üreticileriyle birlikte çalışmayı daha önce kabul etmişti. Şimdi paylaşılan ilk detaylara göre M1E sınıfı, yalnızca elektrikli araçlara özel olacak ve M1 binek otomobil sınıfının bir alt kategorisi olarak tanımlanacak.

M1E sınıfına dahil edilecek araçların uzunluğu 4,2 metreyi geçemeyecek. Bu sınır, Japon kei car’larda uygulanan 3,4 metrelik maksimum uzunluğa kıyasla oldukça daha esnek. Bu sayede Renault 4 (4,1 m), Renault 5 (3,9 m) ve Volkswagen Grubu’nun yakında tanıtacağı Volkswagen ID Polo (4,1 m) gibi modellerin bu kategoriye girmesi mümkün olacak.

M1E sınıfının tüm teknik gereklilikleri, AB’nin 2018/858 sayılı araç regülasyonunda yapılacak taslak değişikliklerle netleşecek. Avrupa Komisyonu, bu yeni sınıfa ait teknik şartları 10 yıl boyunca sabit tutmayı hedefliyor. Amaç, üreticilere uzun vadeli planlama ve yatırım konusunda güvence sağlamak. Ancak düzenlemelerin yürürlüğe girebilmesi için Avrupa Parlamentosu’nun onayı gerekecek.

 

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM