if (window.location.href.includes("kurumsal-teklif")) { window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ 'event': 'kurumsal_teklif_button_click' }); }
KURUMSAL TEKLİF ALIN

Voltify Elektrikli Bülten Kırkıncı Sayısı

Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.


Polestar 3, Elektrikli SUV'larda Menzil Rekoru Kırdı


Polestar 3, İngiltere'de tek şarjla 936 kilometre yol kat ederek elektrikli SUV kategorisinde dünya rekorunu kırdı. Bu sonuç, modelin resmi 705 km'lik menzilini rahatlıkla aşarken, geçen yıl Ford Mustang Mach-E tarafından kırılan 916 km'lik rekoru da geride bıraktı.

Söz konusu rekor, elektrikli SUV'un 107 kWsa batarya ve arka aksa yerleştirilmiş 295 beygirlik tek motoruna sahip Long Range versiyonuyla kırıldı. Sürüş boyunca elde edilen veriler, 100 kilometrede 12,1 kWsa enerji tüketimi gibi oldukça verimli bir değeri ortaya koydu. Bu oran, ağırlığı Polestar 3’ün üçte ikisi kadar olan küçük elektrikli araçların resmi WLTP verimlilik değerlerine yakın.

Bu rekor, elektrikli araçların artık uzun menzil konusunda büyük aşama kaydettiğini gösterirken, “menzil kaygısı” kavramı da yavaş yavaş rafa kalkıyor.

Togg T10F, -30 °C'deki Kış Testlerini Başarıyla Tamamladı


Türkiye’nin yerli elektrikli sedanı Togg T10F, İsveç’in Arjeplog bölgesinde yer alan Colmis Test Pisti’nde -30 °C’lik zorlu iklim koşullarında gerçekleştirilen testleri başarıyla tamamladı.

Kasım 2024’te başlayan mühendislik ve dayanıklılık testlerinin ardından Arjeplog’da yapılan soğuk hava testleri, T10F'in ekstrem koşullarda güvenilirliğini kanıtlamak açısından kritik önem taşıyor.

T10F'in normal şartlarda 2025'in ilk yarısında satışa sunulması planlanıyordu ancak üretim hattında yapılan teknik düzenlemeler ve kalite süreçlerindeki revizyonlar nedeniyle tanıtım ertelendi. Son yapılan açıklamaya göre Togg T10F için ön sipariş ve teslimat süreci eylül ayında başlayacak.


CATL, Batarya Onarım Servisiyle Yüksek Değişim Maliyetlerini Azaltmayı Hedefliyor


Çin'de elektrikli otomobil kullanımı gittikçe yaygınlaşıyor. Ülkedeki EV pazar payının yüzde 50'yi aşması ve satılan ilk araçların garanti kapsamı dışına çıkmaya başlamasıyla birlikte yüksek maliyetli satış sonrası hizmet sorunları giderek daha görünür hale geliyor. Yüksek maliyetli satış sonrası hizmet kavramının arkasında elbette bataryalar var. Son yıllarda, daha yüksek enerji yoğunluğu talebi, CTP (cell-to-pack) teknolojisinin kullanımını artırdı. Bu sistemde hücreler modüller yerine doğrudan pakete entegre ediliyor. Böylece daha düşük maliyet ve daha düşük ağırlık ile daha yüksek enerji yoğunluğu elde ediliyor.

Ancak CTP teknolojisinin yüksek entegrasyonu, onarımları zorlaştırarak batarya paketleri için “onar yerine değiştir” kavramını öne çıkardı. Eğer bir elektrikli aracın bataryasını değiştirmek isterseniz yüksek rakamlar ortaya çıkabiliyor. Çin Sigorta Derneği'nin 59 farklı model üzerinde yaptığı araştırmaya göre, bataryanın ortalama parça-fiyat oranı yüzde 51. Bu da 27.500 dolar değerindeki bir araçta batarya değişim maliyetinin 14 bin dolar civarında olduğunu gösteriyor.

Çinli batarya devi CATL'in satış sonrası hizmet markası Ning Service, elektrikli araç sahiplerini bu yüksek maliyetten kurtarmak için CTP batarya onarım hizmetini hayata geçirdi. Yapılan açıklamaya göre, onarım hizmetinin maliyeti bataryanın komple değişiminden çok daha düşük. Tipik bir elektrikli aracın batarya değişimi 14 bin dolar civarındayken, onarım işlemleri bu maliyeti 1.5 - 3 bin dolar seviyesine düşürebiliyor. Ancak hizmet şu an için CATL'in ürettiği bataryalarla sınırlı.

Yeni BMW iX3'ten Verimlilik Rekoru


BMW CEO'su Oliver Zipse'ye göre, Neue Klasse platformunda yükselen bu model 15 kWh/100 km gibi inanılmaz bir enerji tüketimine sahip olacak. 100+ kWh bataryaya sahip çift motorlu bir crossover için hiç de fena olmayan bu değer, 2.285 kg ağırlığı göz önüne alındığında daha da etkileyici hâle geliyor.

Karşılaştırma yapmak gerekirse, arkadan çekişli ve 74 kWh bataryaya sahip önceki nesil iX3'ün resmî enerji tüketimi 18,9 kWh/100 km seviyesindeydi ve ağırlığı tam 100 kg daha düşüktü.

BMW, bu değerleri elde etmek için mevcut teknolojik imkanları harmanlayarak temiz bir sayfadan başladı. Neue Klasse EV'lerde kullanılan silindirik hücreler tamamen BMW tarafından geliştirildi ve önceki nesle kıyasla %20 daha fazla enerji yoğunluğu yakalandı. Gen6 elektromotorlar da önceki modellere göre daha pahalı ama aynı zamanda daha verimli olan silikon karbür bileşenlere sahip. Sonuç olarak iX3, 400 kW DC şarj desteği ve 800 km menzil sunuyor.

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM