KURUMSAL TEKLİF ALIN

Renault Megane ile İstanbul-Ankara Yolculuğu

Uzun yol serimizin bu hafta konuğu Renault Megane e-Tech. Daha önce bu serimizde Tesla Yeni Model Y RWD, BMW iX1, Mercedes-Benz EQB, Volvo EX40 ve Kia EV3’ü konuk etmiştim.

Bu yazıda yine aynı şekilde yolculuğum boyunca kaç kez şarj ettiğimi, ortalama enerji tüketimimi, yolculuğa toplamda ne kadar zaman harcadığımı ve toplam şarj maliyetimi adım adım paylaşacağım.

Yolculuğa Başlangıç

Sabah İstanbul’dan yola çıkarken aracımın şarjı %90 seviyesindeydi. Bu sefer hedefim yolculuğu tek şarj molasıyla tamamlamaktı. Ortalama hızımı 120 km/s seviyelerinde tutmayı planladım ve yola çıktım. Yol boyunca aracın klimasının ise 22 derecede sürekli olarak açıktı.

Şarj Molası – Bolu Highway

Tek şarj molası ile tamamlamayı planladığım yolculuğumda ilk ve tek şarj molasını Bolu Highway’de verdim. İstasyona vardığımda Megane’ın bataryası %15 gösteriyordu. Aracı %15’ten %90’a şarj etmek 40 dakika sürdü. Toplamda 48 kWh enerji aldım ve şarj maliyeti 570 TL oldu.

Yolculuk Süresince Ortalama Enerji Tüketimi

Yol boyunca ortalama enerji tüketimim 21.5 kWh/100 km seviyesinde gerçekleşti. Daha düşük hızlarla daha düşük tüketimler elde etmek mümkün.

Toplam Yolculuk Sürem

İstanbul-Ankara yolculuğu toplamda 4 saat 40 dakika sürdü. Bunun 4 saati sürüş, 40 dakikası ise şarj süresi oldu.

Yolculuğun Toplam Maliyeti

Toplamda 48 kWh şarj ettim ve yolculuğun toplam şarj maliyeti yaklaşık 570 TL oldu. Eğer ki yolculuğu aynı segmentte bulunan içten yanmalı bir otomobil ile yapsaydım, tahmini olarak 27-30 litre ortalama yakıt tüketimiyle yaklaşık 1550 TL gibi bir maliyet ortaya çıkacaktı. Yolculuğu aynı segmentte bulunan elektrikli bir otomobil ile gerçekleştirerek yaklaşık %63 oranında maliyet tasarrufu sağladım.

Renaulution: Elektrifikasyon Yolunda Yeni Bir Dönem

Renault, 2021’de duyurduğu Renaulution stratejisiyle rotasını tamamen “değer odaklı, elektrikli ve yazılım temelli” bir geleceğe çevirdi. Bu dönüşümün merkezinde; Avrupa’da üretim, düşük karbon ayak izi, dijitalleşme ve müşteri deneyiminde yenilik var.

Megane E-Tech ise bu vizyonun ilk somut meyvesi. Yeni CMF-EV platformu, Google destekli OpenR sistemi ve %100 elektrikli sürüş deneyimiyle Renault’nun hem teknolojik hem duygusal olarak yeniden doğuşunu temsil ediyor.

Genel Değerlendirmem

Renault Megane e-Tech ile İstanbul-Ankara yolculuğu her zamanki gibi pratik geçti. Yolculuğa %80 ve üzeri şarj ile çıkıldığı zaman, tek bir şarj molasıyla Ankara’ya varılabiliyor. esprit Alpine donanım paketinde bulunan 20” jantlar konforunuzu biraz daha azaltıyor olsa da görünümleri çok güzel.

60 kWh bataryası ve 130 kW DC şarj kapasitesiyle özellikle şehir içinde çok daha rahat bir kullanım sunabilen Megane, şehirler arası yollarda da iyi bir performans sunabiliyor. Şerit takip sistemi, adaptif hız sabitleyici gibi sürüş destek sistemleri ise yolculuğunuzun konforunu arttırıyor.

%100 Elektrikli Renault Megane E-Tech’i Voltify’da keşfedin. Modern tasarımı, yüksek enerji verimliliği ve gelişmiş sürüş destek sistemleriyle hem bireysel kullanıcılar hem de saha operasyonları için ideal bir elektrikli çözüm sunuyor.

Canberk Gedikoğlu
Voltify Pazarlama ve İş Geliştirme Yöneticisi

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM