Voltify Elektrikli Bülten Kırk Dördüncü Sayısı
Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.
Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.
Tesla, Kapı Kollarını Yeniden Tasarlıyor
Tesla, son dönemde güvenlik incelemelerinin odağına yerleşen elektronik kapı kollarını yeniden tasarlama çalışmalarına başladı. Şirketin baş tasarımcısı Franz von Holzhausen, elektronik ve manuel kapı açma mekanizmalarının tek bir sistem altında birleştirilmesinin planlandığını açıkladı. Bu sayede özellikle panik anlarında araçtan çıkışın daha kolay ve sezgisel hale gelmesi hedefleniyor.
Von Holzhausen, yaptığı açıklamada, “Elektronik ve manuel mekanizmaları tek bir düğmede birleştirme fikri bence çok mantıklı. Bu, üzerinde çalıştığımız bir konu.” ifadelerini kullandı.
Renault, Elektrikli Megane E-Tech ve Diğer Modellerine LFP Batarya Ekleyecek
Renault, elektrikli araçlarının maliyetlerini düşürmek amacıyla lityum demir fosfat (LFP) bataryalara ağırlık vermeye hazırlanıyor. Bu kapsamda, yenilenecek Megane E-Tech de dahil olmak üzere tüm elektrikli modellerde LFP batarya seçeneği bulunacak.
Fransız marka, bu hamlenin Çinli rakiplere yetişme hedefinin bir parçası olduğunu ifade ediyor. Uluslararası Enerji Ajansı verilerine göre, geçtiğimiz yıl Çin’de satılan elektrikli araçların yaklaşık yüzde 75’i LFP batarya kullanırken, Avrupa’da bu oran yalnızca yüzde 10 oldu. Renault’un mevcut modelleri de enerji yoğunluğu yüksek ve maliyeti daha fazla olan NMC bataryalarla donatılmış durumda.
Şirket, daha önce yalnızca yeni nesil Twingo'da LFP batarya kullanılacağını açıklamıştı. Şimdi ise Megane E-Tech’e de 2026’da planlanan makyajla birlikte LFP batarya eklenecek. Elektrikli modelin ayrıca “hot hatch” tarzında daha sportif bir kimlik kazanacağı belirtiliyor.
Volkswagen de Tek Parça Şasiye Geçiyor
Alman otomotiv devi Volkswagen, elektrikli araç dünyasındaki diğer rakipleri gibi tek parça şasi tasarımına geçiş yapıyor. Yeni süreçte İsviçreli Bühler'in 8.400 tonluk alüminyum döküm makineleri kullanılacak.
Tesla'nın öncüsü olduğu tek parça şasi, elektrikli araçlarda yüzlerce yapısal parçayı yekpare halde, daha kısa sürede, daha düşük fabrika yatırımıyla ve çok daha ucuza üretebilmeyi sağlıyor. Üstelik tüm bunları başarırken mukavemeti artırmak da mümkün oluyor.
İlk etapta Volkswagen'in 2026'da piyasaya süreceği ID. Polo'nun batarya çerçevesini üretmek için kullanılacak dev alüminyum döküm makineleri, MEB+ platformunda geliştirilen yeni nesil modellerde hem ön hem de arka şasi üretimini üstlenecek. Eski araçlarda üretimi için yaklaşık 200 parçaya ihtiyaç duyulan şasi bu sayede üç parçadan oluşabilecek.
Çinli Elektrikli Araç Üreticisi Xpeng Avrupa'da Montaja Başladığını Duyurdu
Çin'de son dönemin en hızlı büyüyen elektrikli araç markalarından Xpeng, Avrupa'da montaja başladığını açıkladı. Magna Steyr'in Graz, Avusturya'daki tesisinde Xpeng G6 ve G9 adlı elektrikli SUV'ların SKD yöntemiyle montajlandığı duyuruldu. İlerleyen dönemde araçların yerlilik oranının artırılmasıyla Türkiye'ye satışı da mümkün hale gelecek.
Halihazırda Çin'de ürettiği araçlarını %10+21,3 vergiyle Avrupalıların beğenisine sunabilen Xpeng, Avusturya'da montajlanan araçları sadece %10 gümrük vergisiyle satabilecek. Ancak araçların menşei yine Çin olduğu için ne gümrük vergisini sıfırlamak ne de Türkiye'ye ihraç etmek mümkün.