Elektrikli Araçta Yeni Dönem: Toyota 1600 km Menzil Elektrikli Araba Ne Zaman Çıkacak?

KURUMSAL TEKLİF ALIN

Elektrikli Araçta Yeni Dönem: Toyota 1600 km Menzil Elektrikli Araba Ne Zaman Çıkacak?

Otomotiv dünyası Toyota'nın üzerinde çalıştığı yeni nesil batarya teknolojileriyle büyük bir dönüşüme hazırlanıyor. Japon otomotiv devi, 1000 kilometrenin üzerine çıkan menzil ve dakikalar içinde şarj olabilen elektrikli araçlarla sektörde devrim yaratmayı hedefliyor. Bu vizyonun ilk somut adımları Toyota EV 2026 modelleriyle atılacak. Peki, Toyota elektrikli araç ne zaman çıkacak? Bu yazıda Toyota’nın dört aşamalı batarya stratejisini, katı hâl teknolojisinin detaylarını ve en uzun menzilli elektrikli araba hedefine giden yol haritasını inceliyoruz.

toyota-yeni-nesil-elektrikli-konsept-otomobil

Toyota'nın Elektrikli Vizyonu

Toyota elektrikli araç pazarındaki ihtiyatlı duruşunu iddialı bir vizyonla köklü şekilde değiştiriyor. Şirket içten yanmalı motorlardaki çeşitlilik anlayışını batarya teknolojilerine de taşımayı hedefliyor. Dört adet yeni nesil batarya teknolojisi geliştiren Toyota, farklı ihtiyaçlara hitap eden bir ürün yelpazesi sunmayı planlıyor.

Toyota, batarya teknolojilerinde sadece kimyasal formülasyonlara odaklanmıyor. Aynı zamanda mimari yenilikler de planlıyor. Şirket 2030 yılına kadar satacağı 3,5 milyon elektrikli araçtan 1,7 milyonunun bu yeni nesil teknolojili araçlardan oluşmasını hedefliyor.

2026 yılında yeni nesil elektrikli araç modellerini piyasaya sürmeyi planlayan Toyota, üretim altyapısını bu hedefe uygun olarak yeniden şekillendiriyor. Açıklanan yol haritasına göre şirket, geliştirdiği batarya teknolojilerini aşamalı olarak piyasaya sürmeyi planlıyor.

Performans ve yüksek performans olarak iki segmentte sunulacak lityum-iyon batarya modelleri üretmeyi hedefliyor. Ayrıca sürücülerin merakla beklediği katı hâl batarya ve bunun yanında lityum demir fosfat bataryanın da 2028'e kadar satışa sunulması bekleniyor.

Toyota Elektrikli Arabanın Yeni Batarya Teknolojisi ve Menzil Uzunluğu

toyota-marka-logosu-cekim

Toyota'nın batarya üretim stratejisi, üç yeni sıvı elektrolitli batarya teknolojisiyle birlikte sıvı bataryalarda performansı, maliyeti ve menzili optimize etmeye yönelik geliştirmeleri kapsıyor. Katı hâl (solid-state) batarya teknolojisinde 2027-2028 yıllarında ticari uygulamaya geçmeyi planlıyor.

Performans Lityum-İyon Batarya

Toyota'nın ilk adımı 2026 yılında piyasaya süreceği performans lityum-iyon bataryalar olacak. Bu bataryalar aerodinamik iyileştirmeleri ve azaltılmış araç ağırlığıyla EV'lerin menzilini 800 kilometrenin üzerine çıkarmayı hedefliyor. Bataryanın hızlı şarjla 20 dakikadan daha az sürede %10-80 doluluğa ulaşması öngörülüyor. 

Lityum Demir Fosfat Batarya

Elektrikli araçları erişilebilir kılmayı hedefleyen lityum demir fosfat bataryalar, mevcut modellere göre yüzde 40 daha düşük maliyetle üretilecek. Bu batarya modeliyle %20 menzil artışı hedefleniyor. 2026'da veya 2027'de piyasaya çıkması beklenen bataryanın hızlı şarjla 30 dakikada veya daha kısa sürede %10'dan %80 doluluğa ulaşması amaçlanıyor. 

Yüksek Performanslı Batarya

2027'de veya 2028'de piyasaya sunulması hedeflenen yüksek performanslı lityum-iyon bataryaların bipolar mimariyle tasarlanması planlanıyor. Mevcut lityum-iyon bataryalarda yaygın olarak kullanılan monopolar mimaride hücrelerin seri bağlantısı için dış aparatlar kullanılır. Her hücrenin ayrı bir kutuya sahip olduğu yapıda anot ve katot haricî bağlantılar üzerinden bağlanır.

Bipolar mimaride hücrelerin arasındaki dış bağlantılar minimuma indirilir. Anot ve katot aynı taşıyıcı plakanın iki yüzünde yer alır. Bu sayede hücreler arası seri bağlantılar plakalar aracılığıyla doğrudan sağlanır. Bipolar mimari aynı zamanda iç direnci düşürerek bataryanın güç yoğunluğunu ve şarj/deşarj verimliliğini de artırır.

Bipolar mimariyle lityum-iyon kimyasını birleştiren yüksek performanslı bataryaların 1000 kilometrenin üzerinde menzil sunması hedefleniyor. Toyota'nın performans sınıfı bataryalarına oranla %10 maliyet tasarrufu sağlayan modelin %10-80 şarj doluluğuna 20 dakikadan daha az bir sürede ulaşması hedefleniyor.

Katı Hâl Batarya

Elektrikli araç sektörünün uzun zamandır beklediği büyük atılımsa sıvı elektrolit yerine katı bir malzeme kullanan katı hâl batarya teknolojisi. Katı hâl piller iyonların daha hızlı hareket etmesini, yüksek voltaj ve sıcaklıklara daha dayanıklı olmasını sağlayan katı bir maddeyle tasarlanır. Bu teknoloji daha yüksek enerji yoğunluğu ve daha hızlı şarj imkânı sunar. Idemitsu şirketiyle ortak üretilen katı hâl bataryaların en geç 2028'de piyasaya çıkması hedefleniyor.

Bataryanın 10 dakikada veya daha kısa sürede %10-80 şarj doluluğuna ulaşması bekleniyor. Katı hâl bataryaların avantajlarından biri de güvenlik. Sıvı elektrolitli bataryalarda yangın ve patlama riski varken katı hâl bataryalar bu riskleri minimize ediyor. Bataryanın dayanıklılığı ve kullanım ömrüyle ilgili teknik sorunlara çözüm bulan Toyota, seri üretime hazır hâle getirme planının üzerinde çalışıyor. 

Birden fazla seviyede üretilmesi planlanan katı hâl bataryaların ilk fazda, performans bataryalarına kıyasla %20 menzil artışı sunması hedefleniyor. Yaklaşık 1000 kilometreye denk gelen bu menzil uzunluğunun ilerleyen aşamalarda en uzun menzilli elektrikli araba hedefine doğru 1600 kilometreye kadar çıkması amaçlanıyor.

1600 Kilometre Menzil Gerçek Hayatta Ne Anlama Geliyor?

Toyota 1600 kilometre menzil elektrikli araba hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdürüyor. 1600 kilometre menzil elektrikli araç kullanım deneyimini kökten değiştirecek bir dönüşümü ifade ediyor. Bu yüksek uzunluk elektrikli mobilitenin en büyük handikaplarından olan menzil kaygısını ortadan kaldırmayı hedefliyor.

Ankara-İstanbul arası mesafenin ortalama 450 kilometre olduğu düşünüldüğünde Toyota 1600 kilometre menzil sunan elektrikli araçla, gidiş geliş ve şehir içi kullanım dâhil tüm yolculuğun tek şarjla tamamlanması mümkün. Bu menzil uzunluğuna sahip bir aracın günlük kullanımdaysa haftada bir kez şarj edilmesi yeterli olabilir. Bu sayede şarj işlemleri günlük rutinin dışına çıkarılabilir.

1600 kilometre menzilin gerçek hayattaki karşılığı 2025 model benzinli Toyota Corolla'nın tek depoyla katedebileceği mesafeyle kıyaslandığında net olarak görülebilir. Benzinli Corolla'nın yakıt tüketimi 100 kilometrede 6,1-6,3 litre arasında değişiyor. 50 litre yakıt deposu bulunan aracın tek depoyla gidebileceği mesafe 794-820 kilometre arasında. Toyota'nın 1600 kilometre menzili hedefleyen elektrikli aracı, bu mesafenin çok üzerine çıkma potansiyeline sahip. 

Toyota 1600 kilometre menzili bulunan elektrikli aracın önündeki en büyük zorluksa şimdilik seri üretim maliyetleri olarak görülüyor. Katı hâl bataryalar mevcut sıvı elektrolitli sistemlere göre farklı üretim hatları gerektiriyor. Bu teknolojiye uygun fabrikaların ve yeni malzeme tedarik zincirlerinin oluşturulması gerekiyor. Toyota bu sorunları aşarak 2027-2028 döneminde katı hâl bataryaların üretimine başlamayı hedefliyor. 1600 kilometre menzile sahip elektrikli araçların piyasaya çıkması için biraz daha zaman var gibi görünüyor.

Sürekli gelişen bu yeni teknolojiyi yakından takip etmek istiyorsanız elektrikli araç kiralamayı tercih edebilirsiniz. Yenilikçi araç teknolojilerindeki gelişmeler sürerken Voltify olarak sizin bu deneyimi yaşamanızı kolaylaştırıyoruz. Elektrikli aracınızı araç kiralama sözleşmesinin imzalanmasından itibaren 2 gün içinde teslim ediyoruz. İşletmelere özel elektrifikasyon danışmanlığı sunarak geçiş sürecinizi hızlandırıyoruz. Geniş araç filomuzdan istediğiniz modeli seçerek hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.  

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM