Voltify Elektrikli Bülten Otuz Üçüncü Sayısı
Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.
Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.
Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.
ÖTV Matrahları Güncelleniyor
Meclis'e gelen yeni kanun teklifi, ÖTV matrahlarını da değiştirecek. Teklif, kayıt dışılıkla mücadele edilmesini ve indirim ile istisnaların sınırlandırılmasını da ön görüyor. Elektrikli otomobiller için herhangi bir ÖTV değişikliğine gidilip gidilmeyeceği ise soru işareti.
Meclis'e sunulan yasa teklifinde içten yanmalı otomobillerde yalnızca yüzde 80, 150 ve 220 vergi dilimleri görülebiliyor. Yani yüzde 45'lik alt dilim tamamen kaldırılmış. Bu yasa tasarısına göre motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyen modellerde matrahı 600.000 TL'yi aşmayanlar yüzde 80 dilimine girecek. Bununla birlikte matrahı 1.000.000 TL'yi aşan modellerin de yüzde 80'lik dilimde olduğu görülebiliyor.
Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyenler
-
Özel tüketim vergisi matrahı 600.000 TL'yi aşmayanlar %80
-
Özel tüketim vergisi matrahı 600.000 TL'yi aşıp, 700.000 TL'yi aşmayanlar %80
-
Özel tüketim vergisi matrahı 700.000 TL'yi aşıp, 800.000 TL'yi aşmayanlar %80
-
Özel tüketim vergisi matrahı 800.000 TL'yi aşıp, 1.000.000 TL'yi aşmayanlar %80
-
Diğerleri %80
Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçen fakat 2000 cm3'ü geçmeyenler
-
Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 50 kW'ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm3'ü geçmeyenler
-
Özel tüketim vergisi matrahı 600.000 TL'yi aşmayanlar %80
-
Özel tüketim vergisi matrahı 600.000 TL'yi aşıp, 1.000.000 TL'yi aşmayanlar %80
-
Diğerleri %80
-
Özel tüketim vergisi matrahı 1.000.000 TL'yi aşmayanlar %150
-
Diğerleri %150
Motor silindir hacmi 2000 cm3'ü geçenler
-
Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 100 kW'ı geçip motor silindir hacmi 2500 cm3'ü geçmeyenler
-
Özel tüketim vergisi matrahı 1.000.000 TL'yi aşmayanlar %150
-
Diğerleri %150
- Diğerleri %220
Türkiye'de Yılın Otomobili 2025 Belli Oldu
Otomotiv Gazetecileri Derneği'nin (OGD) her yıl düzenlediği "Türkiye'de Yılın Otomobili" etkinlikleri tamamlandı. Alanında uzman gazetecilerin seçimleriyle, Türkiye'de Yılın Otomobili 2025 kazananı belli oldu.
OGD tarafından düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili” final gecesi ve ödül töreninde ayrıca 4 farklı kategorideki birinciler de belli oldu. “Türkiye’de Yılın Otomobili” ödülünün yanı sıra; “Yılın Tasarımı”, “Yılın İnovatif Projesi”, “Yılın Basın Lansmanı” ve bu yıl ilk kez verilen “Yılın Premium Otomobili” ödülleri de sahiplerini buldu.
Türkiye'de Yılın Otomobili: BYD Seal U
Yılın Basın Lansmanı: Renault Duster
Yılın Tasarımı: Kia EV3
Yılın İnovatif Projesi: Renault Rafaele
Yılın Premium Otomobili: Mercedes-Benz AMG GT
Araç Kiralamada Elektrikli ve Hibritlerin Payı Artıyor
Araç kiralama sektörünün çatı kuruluşu Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), bağımsız araştırma şirketi NielsenIQ iş birliği ile hazırladığı, 2025 yılı 1. çeyrek sonuçlarını içeren “TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu”nu açıkladı. Rapora göre, operasyonel araç kiralama sektörü 2025 yılının ilk 3 ayında 2024 yılı sonuna göre yüzde 3,8 daraldı. Sektörün filosunda bulunan araç adedi 242 bin adede gerilerken aynı dönemde sektörün aktif büyüklüğü ise 292 milyar TL oldu.
Raporda sektörün araç parkında yer alan hibrit ve elektrikli araçların payının artmaya devam etmesi de dikkat çekti. Buna göre, sektörün araç parkının yüzde 60,7’lik bölümünü benzinli araçlar oluştururken, dizel araçların payı yüzde 28,8’e geriledi. Hibrit ve elektrikli araçların payı ise yüzde 10,4’e yükseldi.
BYD, Elektrikli Sealion 7 ve Atto 2’yi Son Çeyrekte Türkiye’de Satışa Sunacak
BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergün, Bloomberg HT yayınında yaptığı açıklamada, son çeyrekte elektrikli D segment SUV modeli Sealion 7 ile kompakt elektrikli Atto 2’nin Türkiye’ye getirileceğini söyledi. BYD Sealion 7, 91.3 kWh bataryasıyla 502 km WLTP menzili sunarken, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 390 kW elektrik motoruyla ön plana çıkıyor. 11 kW AC şarj hızı bulunan Sealion 7’nin DC şarj hızı ise 230 kW. Atto 2’ye baktığımızda ise bizleri 45.1 kWh’lik batarya kapasitesi karşılıyor. Önden çekiş sistemine sahip olan Atto 2, 130 kW’lık bir elektrik motoruna sahip. AC şarj hızı 11 kW olan Atto 2’nin DC şarj hızı 65 kW, WLTP menzili ise 312 km.