if (window.location.href.includes("kurumsal-teklif")) { window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ 'event': 'kurumsal_teklif_button_click' }); }
KURUMSAL TEKLİF ALIN

Voltify Elektrikli Bülten Kırk Birinci Sayısı

Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.


Türkiye'deki Toplam Elektrikli Otomobil ve Şarj İstasyonu Sayısı Belli Oldu

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Haziran 2025 dönemine ilişkin "Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri" raporunu yayımladı. Bu rapor ile Türkiye'de kaç adet elektrikli otomobil olduğu gün yüzüne çıktı. Ayrıca elektrikli otomobil başına düşen şarj istasyonu sayısı gibi önemli istatistikler de belli olmuş oldu.

EPDK verilerine göre Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı, son 1 yıl içerisinde %57.3 civarında artmış durumda. Temmuz 2025 itibarıyla elektrikli araç sayısı 291 bin 775 olarak kayıtlara geçti. 2024 yılı sonunda 185 bin 513 adet elektrikli otomobil bulunurken bu yıl sonunda bu seviyenin de ciddi anlamda yükseldiğini göreceğiz gibi duruyor.

Şarj istasyonları için de artış mevcut. Temmuz 2024’te 21.070 olan toplam şarj soketi sayısı, Temmuz 2025 itibarıyla 32.682 adede yükselmiş durumda. Böylelikle Türkiye’de elektrikli otomobil sahipleri için hizmete açılmış olan 32 bin 682 adet şarj soketi bulunuyor diyebiliriz. Bunların 18 bin 888’i daha düşük hız sunan AC portlardan oluşuyor. 13 bin 794 adet ise hızlı şarj imkânı sağlayan DC soketlerden oluşuyor. Mevcut araç parkı dikkate alındığında, yaklaşık her 8 araca 1 şarj soketi düşüyor.

Küresel Elektrikli Araç Şarj Noktası 2040’ta 206 Milyon Olabilir

Küresel elektrikli araç pazarındaki büyüme, şarj altyapısına yönelik yatırımları hızla artırıyor. Wood Mackenzie’nin analizine göre, 2040 yılına kadar dünya genelinde 206,6 milyon şarj noktası kurulacak ve toplam yatırımların 300 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Konut Tipi Şarj Noktaları Ağırlığını Koruyacak

En büyük payı ise kullanıcıların evlerinde kurduğu şarj üniteleri alacak. Tahminlere göre 2040’ta 133 milyon konut tipi şarj noktası devreye girmiş olacak. Bu segmentin popülerliğinde, kullanım kolaylığı ve maliyet avantajı etkili oluyor. Halihazırda dünya genelindeki şarj noktalarının üçte ikisini oluşturan Seviye 2 (L2) konut şarj cihazlarının 2050’ye kadar bu konumunu koruması öngörülüyor.

Buna karşılık kamusal altyapıda araç başına düşen şarj noktası sayısı azalacak. 2025’te her bir şarj cihazına ortalama 7,5 araç düşerken, bu oran 2040’ta 14,2 araca çıkacak. Bu durum, ev tipi çözümlerin önemini artırırken kamusal ağlarda yoğunluk riskini gündeme getiriyor.

EPDK, Fiyatları Doğru Paylaşmayan Elektrikli Araç Şarj Şirketlerine Milyonlarca TL Ceza Verdi

Elektrikli otomobillerin iyice yaygın hâle gelmesiyle şarj şirketlerinin de sayısı bir hayli artmıştı. Türkiye’de de farklı farklı birçok şarj şirketi görüyorduk. Şimdi ise bu konuda önemli bir gelişme yaşandı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK), şarj şirketlerine ceza kesme kararı aldı. Gelen haberlere göre EPDK, toplamda 3 elektrikli araç şarj şirketine ceza kesti. Bu cezanın, elektrikli araçların şarj hizmetleri piyasasında yükümlülüklerini yerine getirmedikleri için kesildiği ifade edildi.

Toplam ne kadar ceza kesildiği de paylaşıldı. Buna göre kurul, yürüttüğü soruşturma sonucunda 24 milyon 684 bin 738 TL idari para cezası kararına ulaştı. Şirketlerin isimleri açıklanmazken tüketicilere doğru ve güncel fiyat bilgisi sunma yükümlülüğünü yerine getirmedikleri ifade edildi. Hem EPDK’ye bildirilen fiyatların hem de sitelerde gösterilen fiyatların doğru şekilde yayımlanması gerektiğinin altı çizilirken Başkan Mustafa Yılmaz, tüketicileri korumak ve rekabeti sağlamanın öncelikleri olduğunu, sorumluluklarını yerine getirmeyen şirketlere göz açtırmayacaklarını belirtti.

Türkiye’de Üretilecek Hyundai Ioniq 3 İçin Yeni Bilgiler Verildi

2026’nın başında üretime alınarak satışa sunulacağı belirtilen tamamen elektrikli kompakt model Hyundai IONIQ 3, şirketin bütçe dostu bir modeli olacak. Eylül ayında düzenlenecek Münih Otomobil Fuarı’nda konsept olarak sergileneceği söylenen IONIQ 3, tahminlere göre 58,3 kWh ve 81,4 kWh olmak üzere iki farklı batarya seçeneğine sahip olacak.

Aracın 58,3 kWh batarya ile yaklaşık 420 km, 81,4 kWh batarya paketiyle ise yaklaşık 587 km menzil sunması bekleniyor. 400V temelli modelin öne konumlandırılmış tek bir elektrik motoruna sahip olacağı (0-100 km/s sekiz saniyenin altında olacak) açıklanırken, Apple CarPlay Ultra desteğinin sunulacağı belirtiliyor.

Yeni nesil Pleos işletim sistemini temel alacak ve bu temelde çok sayıda akıllı özelliğe sahip olacak modelin, doğrudan Türkiye’de üretileceği belirtiliyor.

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM