KURUMSAL TEKLİF ALIN

Voltify Elektrikli Bülten Elli Üçüncü Sayısı

Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.

Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.

Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.

Yeni Tesla Model Y Standart'ın Türkiye Fiyatı Belli Oldu

Azaltılmış özellikleri ve diğer Juniper versiyonlarından ayrılan tasarımıyla dikkat çeken yeni Tesla Model Y Standart'ın Türkiye fiyatı açıklandı. Model Y SR satışı ise sonlandırıldı.

Tesla Model Y Standart’ın fiyatı 2.349.300 TL olarak belirlendi. Premium olarak adlandırılan Model Y SR'ın satışı ise sona erdi. Yeni isimlendirme kapsamında Standart, Premium ve Performance olmak üzere üç farklı versiyon sunuluyor.

Yeni Model Y Standart, tasarımı ve özellikleriyle diğer versiyonlardan ayrışıyor. Üst kısımda yer alan ince farlar, güncellenen tampon tasarımı ve 18 inç jantlar, ilk göze çarpan farklılıklar arasında. Arka kısımda ise bagaj kapağı, stoplar ve tampon diğer Juniper modellerinden tamamen farklı.

Model Y Standart, 64 kWsa'lik LFP bataryasıyla WLTP'ye göre 534 kilometreye kadar sürüş menzili vadediyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7,8 saniyede tamamlayan modelin son hızı 201 km/s ile sınırlı. 175 kW'a kadar DC hızlı şarj desteğine sahip olan model, 15 dakikada 260 km'ye kadar menzil kazanabiliyor.

Diğer versiyonlarda olup yeni Model Y Standart versiyonunda olmayan özellikler ise şöyle;

  • 8 inç arka ekran
  • 15 hoparlör (yerine 7 hoparlör)
  • Cam tavan (yerine kapalı cam tavan)
  • Depolama alanına sahip orta konsol
  • Elektrikli ayarlanabilir direksiyon
  • Hepa filtresi
  • Ön koltuk havalandırma
  • Elektrikli katlanır ve ısıtmalı arka koltuklar
  • Ön LED ışık şeridi
  • Adaptif uzun far
  • Otomatik kararan yan aynalar
  • Diğer versiyonlardaki süspansiyon sistemi yerine ise eski süspansiyon sistemi

Elektrikli Porsche Cayenne Tanıtıldı

Porsche, uzun zamandır beklenen Cayenne'in elektrikli versiyonunu tanıttı. Elektrikli Cayenne, mevcut Cayenne'nin elektrikli bir versiyonu değil. Yeni model, Macan Electric'te kullanılan PPE mimarisinin tamamen farklı bir versiyonu olan platformda çalışıyor.

İlk etapta iki versiyonda satışa sunulan olan otomobilin, ikisi de çift motorlu dört tekerlekten çekiş sistemi, havalı süspansiyon ve 108 kWh kullanılabilir batarya ile geliyor. 800V mimarili bu batarya 400 kW’a kadar şarj gücünü destekliyor. Rejeneratif frenleme sırasında ise elektrik motorları bataryaya 600 kW’a kadar enerji geri gönderebiliyor. Bu değer, Taycan’ın 400 kW’lık değerine göre önemli bir ölçüde yüksek. Otomobil ayrıca, opsiyonel olarak zemine yerleştirilen bir pad üzerinden 11 kW’a kadar kablosuz şarjı da destekliyor.

Yüksek şarj hızı sayesinde Cayenne Electric, %10’dan %80’e sadece 16 dakikada şarj olabiliyor. Porsche’nin açıklamasına göre, uyumlu şarj istasyonlarında 10 dakikalık şarjla araca 320 km menzil eklemek mümkün. Bu değerlere ulaşmak için şarj cihazının en az 850 volt ve 520 amper sağlaması gerekiyor.

Giriş seviyesi Cayenne Electric normal kullanımda 402 hp (300 kW) güç üretiyor. Launch Control etkinleştirildiğinde bu değer 435 hp’ye (325 kW) çıkıyor. Maksimum tork 835 Nm ve bu sayede SUV 0–100 km/s hızlanmasını 4,8 saniyede tamamlayıp 230 km/s azami hıza ulaşabiliyor. Aracın WLTP menzili ise 642 km.

Turbo Electric versiyonunda ise çift motorlu sistem Launch Control devredeyken 1.140 hp güç ve 1500 Nm tork üretebiliyor. Bu sayede dev SUV, 0–100 km/s hızlanmasını 2,5 saniyede gerçekleştirebiliyor ve 260 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Normal kullanımda güç 845 hp (630 kW) seviyesinde tutuluyor, fakat 10 saniyeliğine devreye giren Push-to-Pass fonksiyonu ekstra 174 hp (130 kW) daha ekleyebiliyor. Turbo Electric’in WLTP menzili ise 623 km olarak açıklandı.

Güney Kore, 2026'da Elektrikli Araç Teşviklerini Yüzde 20 Artıracak

Güney Kore, yıl sonu itibarıyla elektrikli araçlara yönelik desteklerini ciddi şekilde artırmaya hazırlanıyor. Hükümet, “K-mobility Global Leadership Strategy” adı verilen kapsamlı programla otomotiv ve tedarik sanayisini yapay zekâ ve elektrik çağının gerekliliklerine uyumlu hale getirmeyi, aynı zamanda küresel rekabette elini güçlendirmeyi hedefliyor.

Elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araç alımlarını sübvanse eden öncü ülkeler arasında yer alan Güney Kore, 2026 teşvik bütçesini 780 milyar won’dan 936 milyar won’a (552 milyon euro) çıkardı. Bu da yaklaşık yüzde 20’lik bir artış anlamına geliyor. Ayrıca içten yanmalı eski aracını hurdaya çıkarıp elektrikli veya hidrojen yakıtlı araç alanlara 1 milyon wonluk (yaklaşık 590 euro) ek dönüşüm bonusu verilecek.

Programın en kritik ayağı, içten yanmalı motor bileşenleri üreten şirketleri geleceğe hazırlamak. 2030’a kadar bu tedarikçilerin yaklaşık yüzde 70’inin elektrikli ve yeni nesil araçlar için uzmanlaşmış firmalara dönüşmesi hedefleniyor. Hükümet, 200 şirketi “stratejik dönüşüm şirketi” olarak belirleyip doğrudan Ar-Ge destekleri sağlayacak.

Güney Kore, Otonom sürüşte Çin ve ABD ile aradaki farkı kapatmak istiyor. LG Electronics ve Hyundai Mobis ile iş birliği içinde yazılım tanımlı araç (SDV) ve yapay zekâ tanımlı araç (AIDV) platformları geliştirilecek. 2026’ya kadar ilgili yasal altyapının tamamlanması hedefleniyor.

Üç Senede En Az Aşınan Elektrikli Otomobil Bataryaları

Elektrikli otomobillerde zamanla batarya eskimesi yaşansa da bu durum çoğu kişinin düşündüğü kadar büyük bir sorun değil. Özellikle yeni batarya teknolojileri ve gelişmiş termal yönetim sistemleri bu kaybı önemli ölçüde yavaşlatmış durumda. Elektrikli araçların zaman içinde nasıl performans gösterdiğini inceleyen Recurrent adlı şirket, üç yıl kullanımdan sonra araçların menzil kaybı eğilimlerini dikkate alarak 14 markayı değerlendirdi.

Gerçek araçlardan elde edilen telematik verilerini esas alan bu araştırmaya göre Cadillac, Hyundai, Mercedes-Benz, Rivian ve Mini en iyi sonuçları elde markalar oldu ve hiç menzil kaybı yaşamadılar. Tesla da iyi bir performans sergileyerek üç yıl sonunda %96’nın üzerinde menzili korumayı başardı. Volkswagen, BMW ve Jaguar ise zaman içinde daha fazla kayıp yaşayan markalar olsa da yine de orijinal menzillerinin %90’ından fazlasını korumayı başardı.

Araştırmada, resmi olarak açıklanan menzilleri değil, müşterilerin araçlarını ilk satın aldıklarında gerçek hayatta elde ettikleri menzil değerleri esas alınıyor. Recurrent’ın piyasa içgörüleri direktörü Liz Najman, marka bazında örneklem büyüklüklerinin yüzlerce ile binlerce araç arasında değiştiğini belirtiyor.

  • Cadillac – 100%
  • Hyundai – 100%
  • Mercedes-Benz – 100%
  • Mini – 100%
  • Rivian – 100%
  • Ford – 99.9%
  • Nissan – 98.4%
  • Audi – 96.8%
  • Tesla – 96.3%
  • Kia – 96.2%
  • Chevrolet – 95.8%
  • Volkswagen – 93.9%
  • BMW – 90.8%
  • Jaguar – 90.8%

Elektrikli araç bataryalarının yıpranması lineer bir şekilde gerçekleşmiyor. İlk yıllarda menzil kaybı daha hızlı gerçekleşse de sonraki yıllarda daha yavaş ve stabil bir düşüş yaşanıyor. Yani ilk yıllarda görülen kayıp, aracın ömrü boyunca karşılaşılacak toplam kaybın büyük kısmını oluşturuyor.

KURUMSAL TEKLİF ALIN WhatsApp ile İLETİŞİM