BMW iX1 ile İstanbul-Ankara Yolculuğu
Elektrikli araçla uzun yol yapmanın zor olduğuna dair oluşan algıdan sonra Tesla Yeni Model Y RWD ile İstanbul-Bodrum yolculuğu gerçekleştirmiştim. Bu sefer BMW iX1 eDrive20 Sport Line ile İstanbul-Ankara rotasını gerçekleştirdim ve görüşlerimi sizlerle paylaşacağım.
Bu yazıda yine aynı şekilde yolculuğum boyunca kaç kez şarj ettiğimi, ortalama enerji tüketimimi, yolculuğa toplamda ne kadar zaman harcadığımı ve toplam şarj maliyetimi adım adım paylaşacağım.
Yolculuğa Başlangıç
Sabah İstanbul’dan yola çıkarken aracımın şarjı %64 seviyesindeydi. Hedefim yolculuğu 2 şarj molasıyla tamamlamaktı çünkü bu yolculuğa aracımın şarjı tam doluluktayken başlayamadım. Ortalama hızımı 120 km/s seviyelerinde tutmayı planladım ve yola çıktım. Yol boyunca aracın klimasının 22 derecede açık olduğunu ve otomatik fan hızında olduğunu da belirtmekte fayda var.
Şarj Molası 1 – Nokta İstanbul Park
Nokta İstanbul Park istasyonunda ilk şarj molamı verdim. Bu moladaki amacım şarjımı %80’ler seviyesine getirmekti zira yolculuğuma başlarken aracımın şarjı %64 seviyesindeydi.
İstasyona vardığımda bataryam %58 gösteriyordu. Aracı %58’den %86’ya getirmek 23 dakika sürdü. Bu esnada hazır bekleyecekken kahvaltı yaptım ve böylelikle zamanı daha verimli kullanmış oldum. Toplamda 19 kWh enerji aldım ve şarj maliyeti 230 TL oldu.
Şarj Molası 2 – Bolu Highway
İkinci molamı Bolu Highway’de verdim. Sıklıkla İstanbul-Ankara yolculuğu yapanlar bu istasyonun önemini çok iyi bilirler :) Buraya vardığımda bataryam %25 seviyesindeydi. %25’ten %88’e kadar şarj ettim. Bu işlem 34 dakika sürdü. 42 kWh enerji aldım, maliyeti ise 500 TL oldu.
Yolculuk Süresince Ortalama Enerji Tüketimi
Yol boyunca ortalama enerji tüketimim 18.3 kWh/100 km seviyesinde gerçekleşti. Bu değer bana BMW iX1 için birazcık yüksek geldi. Beklentim, 16.5-17 kWh/100 km civarında olmasıydı. Bu tüketimleri yakalamak tabii ki zor değil, fakat klimanız açık şekilde ve 120 km/h hızla hareket etmek isterseniz ortalama olarak 18 kWh/100 km değerlerini göreceksiniz.
Toplam Yolculuk Sürem
İstanbul-Ankara yolculuğu toplamda 5 saat sürdü. Bunun yaklaşık 4 saati sürüş, 1 saati ise şarj ve mola süreleriydi. Hiçbir istasyonda şarj sırası beklemedim ve maksimum 30 dakika civarında şarj ettim. Eğer ki aracınızın bataryasını %80’e kadar şarj edip devam ederseniz bu süreyi daha da düşürmek tamamıyla sizlerin elinde.
Yolculuğun Toplam Maliyeti
Yolculuğum boyunca Trugo istasyonlarında toplamda 61 kWh şarj ettim ve yolculuğun toplam şarj maliyeti yaklaşık 730 TL oldu. Bu yolculuğu BMW x1 sDrive20i ile yapsaydım tahmini olarak 26,7 litre yakıt tüketimiyle ortalama 1400 TL gibi bir maliyet ortaya çıkacaktı. Yani bu yolculuğu aynı aracın elektrikli versiyonuyla gerçekleştirerek %48 oranında maliyet tasarrufu sağladım.
BMW’nin Elektrikli Yol Haritası
BMW, “Neue Klasse” vizyonu ile elektrikli mobiliteyi markanın geleceğinin merkezine konumlandırıyor. Hedef ise 2030 yılına kadar dünya genelinde sattığı araçların en az yarısının tamamen elektrikli olması.
Bugün BMW’nin ülkemizde satışını gerçekleştirdiği elektrikli portföyüne bakıldığı zaman iX1,i4, i5, iX ve i7 gibi kompakt segmentten lüks segmente kadar bir çok model görebiliyoruz.
BMW, 2024 itibarıyla global elektrikli satışlarında %30’a yaklaşan bir paya ulaştı ve birçok pazarda premium elektrikli araç segmentinde lider konumunu güçlendirdi. iX1, bu stratejide giriş noktası olarak hem şehir içi hem de uzun yol konforunu bir arada sunmasıyla dikkat çekiyor. Kompakt boyutları, modern tasarımı ve BMW sürüş karakteri ile elektrikli mobiliteye geçişi daha geniş bir kitleye ulaştırıyor.
Genel Değerlendirmem
BMW iX1 ile İstanbul-Ankara yolculuğu gayet keyifli, konforlu ve ekonomik geçti. Yol boyunca şarj istasyonu sayısını gayet yeterliydi. 120 km/h ortalama süratle ilerleyip ekonomik bir sürüş gerçekleştirdim fakat bu yolculuğu daha yüksek süratler ile gerçekleştirseydim yine şarj istasyonu bulunurluğunda bir problem olmadığı için menzil kaygısı çekmeyecektim.
Sessiz sürüş, BMW’nin sunduğu sürüş karakteri ve yol boyunca sorunsuz şarj istasyonu deneyimi bana elektrikli araçla uzun yol yapmanın düşünülenden çok daha kolay olduğunu bir defa daha gösterdi. Fakat adaptif hız sabitleme özelliğinin bu donanım seviyesinde olmaması da dikkatimden kaçmadı...
Yolculuk boyunca iki defa şarj ettim, fakat bataryam dolu şekilde yola çıksaydım yalnızca bir defa şarj edecektim. Bu da yolculuğumu ortalama 20 dakika daha kısaltacaktı. Yani BMW iX1 ile tek bir şarj molası vererek İstanbul-Ankara yolculuğu yapmak mümkün.
Yol üzerinde birden fazla markanın şarj istasyonlarını görmek ise ülkemizdeki şarj altyapısının gelişmiş olduğunu bir kez daha ispatlar nitelikte oldu.
Ben yolculuğum boyunca Trugo şarj istasyonlarını kullandım. Trugo, hem DC şarj tarifelerinde uygun fiyatlar sunuyor hem de istasyon bulunurluğu ve adedi konusunda en iyilerden. Ek olarak ise sorunsuz şarj hizmeti de tüketiciler tarafından bir tercih sebebi olmakta.
Siz de bu ipuçlarından yararlanarak elektrikli araçlarla uzun yolculuklar deneyimlemek için Voltify'ı tercih edebilirsiniz. Son teknoloji donanımları içeren elektrikli araçları Voltify'ın kullanıcı dostu arayüzünü kullanarak kiralayabilir, hemen teslim alabilirsiniz. Kiralık elektrikli araç kullanımıyla yeşil enerjiye destek verirken aynı zamanda yakıt maliyetlerinizi düşürebilir, şehir içinden uzun yola kadar konforlu ve sürdürülebilir bir mobilite deneyimi yaşayabilirsiniz.