Voltify Elektrikli Bülten Kırk İkinci Sayısı
Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.
Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada elektrikli otomobil pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak Voltify Blog’da paylaşıyoruz.
Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.
Tesla’dan Yeni Güncelleme: Düşük Güç Modu
Elektrikli otomobillerin en şikâyet edilen şeylerinden biri aracınızı park edip bıraktığınızda farklı nedenlerden dolayı bataryanın azalabilmesi. Tesla, işte tam olarak bu sorunu çözmeye yönelik bir güncelleme yayımladı. Tesla’nın 2025.32 kodlu yeni güncellemesi, otomobillere “Düşük Güç Modu” getirdi.
Tesla araçların yeni düşük güç modu özelliğini basitçe anlatacak olursak, araç uzun süre hareketsiz hâlde kaldığında devreye girecek ve enerji tüketen sistemleri otomatik olarak kapatacak. Bu şekilde fazladan güç harcanması engellenecek ve bataryanın daha uzun ömürlü olması sağlanacak. Düşük güç modunu aktifleştirmek için, orta konsoldaki ekran üzerinden önce Kontroller kısmına, sonrasında ise Şarj bölümüne gitmeniz ve aktifleştirmeniz gerekiyor.
Sistem açıldığında en çok güç tüketen özellikler kapatılıyor. Örneğin “Nöbetçi modu” bunlardan biri. Tesla park hâlindeyken görüntü yakalamasıyla çok yararlı olsa da güç tüketebiliyordu. Düşük güç modunu açtığınızda bu özellik çalışmayacak. Bunlar dışında planlı ön havalandırma, kamp modu, buz çözme, koltuk ve direksiyon ısıtma gibi özellikler de devre dışı kalıyor.
Performans Kaybı Olmayan Geri Dönüştürülmüş Batarya Tanıtıldı
İngiltere, elektrikli araç (EV) bataryalarında geri dönüştürülmüş katot ve anot malzemeleri kullanan ilk batarya hücrelerini duyurdu. Altilium ve Jaguar Land Rover (JLR) iş birliğiyle geliştirilen hücreler Cenex Expo 2025’te sergilendi. Yeni bataryalar, hem daha az emisyon ortaya çıkarıyor hem de performans kaybı göstermiyor.
Ortaklar, otomotiv sınıfı NMC 811 çok katmanlı hücreleri geliştirdi. Bu hücreler, Altilium’un EcoCathode süreciyle ömrünü tamamlamış EV bataryalarından geri kazanılan katot aktif malzemesi (CAM) kullanılarak üretildi. Geri kazanılmış CAM konsantrasyonu, şimdiden AB’nin 2036 hedefli geri dönüştürülmüş içerik kriterlerini karşılıyor.
İlk testler, bu malzemelerin performansının geleneksel malzemelerle eşdeğer olduğunu gösterdi. JLR ise hücrelerin performansını doğrulamak için ileri batarya test tesislerinde kapsamlı doğrulama çalışmalarına başladı.
Ağustos Ayında Türkiye’de En Çok Satılan Sıfır Elektrikli Otomobil Modelleri Belli Oldu
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği verileri üzerinden ağustos ayında Türkiye’de en çok satılan sıfır elektrikli otomobiller listelendi. %100 elektrikli otomobil satışları 2025 Ağustos ayında toplam 17.480 adet olarak gerçekleşti. 2024 yılı aynı dönem ile karşılaştırıldığı zaman artış oranı %208. Ağustos ayında elektrikli otomobillerin pazar payı ise %21,3 oldu.
1) Tesla Model Y: 8.730
2) Togg T10X: 1.249
3) BYD Atto 3: 534
4) MINI Countryman: 456
5) Mercedes-Benz EQB: 445
6) KG Mobility Torres: 402
7) Open Frontera: 358
8) Citroen C3: 337
9) Hyundai IONIQ 6: 335
10) Hyundai IONIQ 5: 306
Volkswagen'in En Ucuz Elektrikli SUV'u Yolda
IAA Mobility Fuarı’ndaki Volkswagen standı, yeni nesil T-Roc’un ötesinde sürprizlere ev sahipliği yapacak. Marka, fuarın hemen öncesinde resmi çizimlerle gösterdiği giriş seviyesi elektrikli SUV konseptini de tanıtacak.
Çizimler, Volkswagen tasarım şefi Andreas Mindt tarafından sosyal medyada paylaşıldı. "Seri üretime yakın bir konsept" olarak tanımlanan modelin adı henüz açıklanmadı. Ancak Volkswagen'in daha önceki paylaşımında "ID. 2all SUV" olarak adlandırılmıştı. Söz konusu model, ürün gamında T-Cross'un elektrikli muadili olarak konumlandırılacak.
Yeni SUV, ID.1Every ve ID.2all gibi MEB Entry platformunu temel alacak. 2026 yılında tanıtılması beklenen model, tek motorlu önden çekiş sistemine sahip olacak. ID. 2all SUV, İspanya Pamplona’daki tesiste üretilecek ve burada T-Cross, Taigo ve kardeş marka Skoda’nın Epiq modeliyle aynı bantı paylaşacak. ID.2all’un Almanya’da 25.000 euro başlangıç fiyatıyla satışa çıkması planlanırken, SUV versiyonunun da 25.000–30.000 euro aralığında konumlanacağı tahmin ediliyor.
Eşarj, Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Fiyatlarına Zam Yaptı
Türkiye’de geniş bir elektrikli araç şarj ağına sahip Eşarj, şarj fiyatlara bir kez daha zam yaptı. 1 Eylül 2025’ten itibaren geçerli olacak yeni tarifede özellikle hızlı şarj istasyonlarında kademeli artışlar öne çıkıyor. Şirket bu yıl üçüncü kez fiyat güncellemesine gitti ve artık şarj istasyonlarında güç seviyesine göre farklı ücretler geçerli olacak. AC şarj ünitelerinin fiyatı sabit kalırken DC hızlı şarj istasyonlarında ise kW aralıklarına göre yeni bir fiyatlandırma uygulanmaya başladı.
22 kW’a kadar olan AC şarj fiyatı 9,40 TL/kWh olarak korunurken 90 kW’a kadar olan DC istasyonlarda fiyat 13,50 TL’ye yükseltildi. 90-180 kW aralığında fiyat 14,90 TL olurken, 180 kW ve üzeri istasyonlar için ilk kez ayrı bir tarife belirlenerek fiyat 15,80 TL/kWh olarak açıklandı.