if (window.location.href.includes("kurumsal-teklif")) {
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
window.dataLayer.push({
'event': 'kurumsal_teklif_button_click'
});
}
Voltify Elektrikli Bülten Dokuzuncu Sayısı
Voltify’dan Elektrikli Bültenin yeni sayısına hoş geldiniz.
Sektörden, markalardan, analistlerden, kısacası dünyada
elektrikli araç pazar ve ekosistemine etki eden gelişmelerden haftalık derlediklerimizi düzenli olarak
Voltify Blog’da paylaşıyoruz.
Bizi sosyal medya kanallarımızdan takibe alarak gelişmelerden haberdar olabileceğinizi hatırlatarak bu haftanın gelişmelerine geçebiliriz.
General Motors ile Hyundai İş Birliği
General Motors (GM) ve Hyundai Motor, araç geliştirme, tedarik zinciri sorunları ve temiz enerji teknolojileri gibi stratejik alanlarda potansiyel iş birliği fırsatlarını araştırmak üzere bağlayıcı olmayan bir mutabakat zaptı imzaladıklarını duyurdu. İki büyük otomobil üreticisi, maliyetleri azaltarak müşterilere daha geniş bir araç ve teknoloji yelpazesini hızla sunabilmek için ölçek ve güçlerini birleştirmeyi değerlendireceklerini belirtti.
GM ve
Hyundai, küresel otomotiv endüstrisinin karşı karşıya olduğu sıkı emisyon düzenlemeleri ve yoğun rekabet ortamında, özellikle
elektrikli araçlar, bataryalar ve sürücüsüz araçlar gibi ileri teknolojilere büyük sermaye yatırımları yapıyor. Potansiyel iş birliği projeleri,
binek ve
ticari araçlar, içten yanmalı motorlar ve temiz enerji, elektrik ile hidrojen teknolojilerinin birlikte geliştirilmesini ve üretilmesini içerecek.
Almanya'dan Elektrikli Araçlara Vergi İndirimi Teşviki
Almanya hükümeti, elektrikli araçların kullanımını teşvik etmek amacıyla vergi indirimleri içeren bir teklifi kabul etti. Geçtiğimiz haftalarda gündem olan
Volkswagen’in Almanya’da fabrika kapatma ihtimaline dair haberlerin ardından gelen bu gelişme sektöre umut verdi.
Almanya, geçen yıl
elektrikli araç geçişini hızlandırmak için uygulanan teşvikleri sonlandırmıştı. Bu yıl
Temmuz ayında yeni elektrikli araç kayıtlarında önceki yılın aynı dönemine göre
%36 civarında düşüş kaydedildi. Bu düşüşün ana sebepleri arasında, araçların yüksek maliyetleri yer alıyor.
Kabul edilen teklife göre, şirketler satın aldıkları yeni elektrikli ve sıfır emisyonlu araçların değerinin
%40'ına kadarını, vergi matrahlarından düşebilecek. Bu oranın, kademeli olarak %6'ya kadar inmesi bekleniyor. Ayrıca,
75.000 Euro sınırı güncellenecek ve değeri
95.000 euroyu geçmeyen elektrikli şirket araçları, vergi avantajlarından faydalanabilecek.
Alman otomobil sanayi birliği
VDA, bu düzenlemeleri olumlu karşılayarak, geçen yıl çevre teşviklerinin ani sonlandırılmasının ardından gelen zayıf
elektrikli araç talebine karşı önemli bir adım olduğunu belirtti. Ancak çevresel ve sosyal gruplar, bu önlemlerin yalnızca yüksek gelir gruplarına fayda sağlayacağı gerekçesiyle eleştiride bulundu.
Önümüzdeki 4 yıl boyunca yıllık ortalama
465 milyon Euroya mal olacağı tahmin edilen düzenleme şimdi Parlamento onayında.
Stellantis’ten Amerika’da Elektrikli Araç Üretimi İçin 400 Milyon Dolar Ek Yatırım
Stellantis, Michigan'daki üç tesisine
406 milyon dolardan fazla yatırım yaparak, ‘multi-enerji’ stratejisini desteklemeyi ve elektrikli araç üretimini artırmayı hedefliyor. Bu yatırımlar, şirketin ilk tamamen
elektrikli aracı olan 2025 Ram 1500 REV'in ve menzil genişletici teknolojisine sahip 2025 Ram 1500 Ramcharger'ın üretileceği
Sterling Heights Montaj Tesisi'ni (SHAP) yeniden yapılandırmayı içeriyor. Ayrıca, Warren Kamyon Montaj Tesisi'nde elektrikli
Jeep Wagoneer modellerinin üretimine yönelik hazırlıklar yapılacak ve Dundee Motor Tesisi de ‘batarya tepsisi’ üretimi ve diğer önemli bileşenlerin işlenmesi için modernize edilecek.
Bu yatırımlar, Stellantis'in "Dare Forward 2030" stratejik planıyla uyumlu olarak, Avrupa'da %100
elektrikli araç satış oranına ve ABD'de %50'lik bir satış hedefi doğrultusunda ilerlemeyi amaçlıyor. Şirket, on yıl boyunca elektrifikasyona
50 milyar eurodan fazla yatırım yapmayı planlıyor ve bu hedeflere ulaşmak için Kuzey Amerika ve Avrupa'da
400 GWh pil kapasitesini güvence altına alıyor. Stellantis,
2038 yılına kadar karbon nötr bir şirket olmayı hedefliyor ve bu doğrultuda kapsamlı adımlar atıyor.
Enerji Birliği Raporu: 2024
Avrupa Komisyonu'nun
2024 Enerji Birliği Raporu, Avrupa'nın enerji güvenliği, yeşil enerji geçişi ve sürdürülebilirlik alanlarında kaydettiği ilerlemeleri değerlendiriyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarına yapılan yatırımların artmasıyla birlikte, rüzgâr enerjisi AB'de ikinci büyük elektrik kaynağı haline geldi ve
2024'te elektriğin %50’si yenilenebilir kaynaklardan üretildi. Bununla birlikte,
2030 yılına kadar enerji tüketiminde %12 civarında azalma hedefi için enerji verimliliği çabalarının artırılması gerektiği vurgulanıyor.
Raporda, ısıtma sistemlerinin elektrifikasyonu ve binaların yenilenme hızının artırılmasına ihtiyaç olduğu belirtilirken, yüksek enerji fiyatlarına karşı daha güçlü adımlar atılmasının AB endüstrisinin rekabet gücünü koruyacağı ifade ediliyor. Üye Devletlerin
2030 hedeflerine ulaşmak için Ulusal Enerji ve İklim Planlarını güncellemeleri gerektiği hatırlatılırken, enerji sektöründeki dönüşüm süreçlerinin ekonomik etkileri ve enerji fiyatlarındaki dalgalanmaların tüketicilere olan yansımaları da ele alınıyor.
Avrupa Komisyonu raporun, enerji sektöründe daha fazla iş birliği ve yenilikçiliği teşvik etmesini umuyor. Ayrıca, Avrupa’nın enerji politikalarının global standartlarla uyumlu hale getirilmesi gerektiğine dikkat çekiliyor.
5. Elektrikli Sürüş Haftası’nda Türkiye’nin En’leri Belirlendi
TEHAD tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen
Elektrikli ve Hibrit Araçlar Sürüş Haftası etkinliğinde arabam.com iş birliği ve yüzlerce
elektrikli araç kullanıcısının katılımı ile gerçekleştirilen ankette pazarın ‘en’leri belirlendi.
İşte 6 kategoride elektrikli otomobillerin ‘en’leri:
- En iyi fiyat/performans otomobili ilk 3’ü: MG4, Hyundai Ioniq 5, Skywell ET5
- En iyi aile otomobili ilk 3’ü: Tesla Model Y, Togg T10x, KGM Ssanyong Torres EVX
- En iyi çıkış yapan otomobil ilk 3’ü: Tesla Model Y, Togg T10x, KGM Ssanyong Torres EVX
- En iyi SUV otomobil: Kia EV9, Tesla Model Y, KGM Ssanyong Torres EVX
- En iyi premium otomobil: Porsche Taycan, Audi Q8 E-Tron, BMW i7
- En iyi şehiriçi otomobili: MG4, Renault Megane E-Tech, Mini Countryman
- En sevilen şarj firması ilk 3’ü: Trugo, Enyakıt, ZES
Kısa Kısa Markalardan…
Tesla, kendi lityum rafinerisini inşa ederek pil tedarik zincirini güvence altına almak ve kontrol etmek için bir adım atıyor.
Tesla, ham cevher materyalini pil sınıfı lityum hidroksite dönüştürecek olan Teksas'ta devasa bir lityum rafinerisi inşa etmeye hazırlanıyor. Bu rafineri faaliyete geçtiğinde Kuzey Amerika'nın en büyüğü olacak ve yılda 100.000 tondan fazla lityum hidroksit üretme kapasitesine sahip olacak.
Yani bu tek rafineri, dünyanın pil sınıfı lityum arzını iki katına çıkarma kapasitesine sahip olacak ayrıca , ham lityumu çıkararak ve kendisi rafine ederek üçüncü taraf tedarikçilere olan ihtiyacı ortadan kaldırmış olacak.
Mercedes-Benz ve katı hal pil teknolojisi şirketi Factorial
elektrikli araçlar için performans ve verimliliği artıracağının söylendiği yeni bir katı hal pili geliştirmek üzere iş birliği yaptı.
Şirketten yapılan basın açıklamasında, otomotiv ve diğer elektrikli mobilite uygulamalarına yönelik
Factorial Elektrolit Sistem Teknolojisi'ni (FEST) tamamladığı belirtildi. Bu katı hal pillerinin, OEM'in (Orijinal Ekipman Üreticisi) bugünkü yüksek performanslı pillere kıyasla enerji yoğunluğunda yüzde 40'a varan bir iyileştirme sağlayabilecek. Ayrıca 2026'da yollardaki elektrikli araçlarda yer alması bekleniyor.
Kia, markanın yeni
Platform Beyond Vehicle (PBV) konseptinin Avrupa lansmanını Hannover'da gerçekleştirdi. Burada 4 temel başlık üzerinde duruldu: Sürüş, şarj, bağlantı ve çalışma.
Filo yönetimi, araç dönüşümleri ve daha fazlası için önemli ortaklıkların yanı sıra Kia PBV'leri, yedi yıllık/150.000 km garantiyle 30 dakikada
%10-80 oranında şarj oluyor.
Amaca uygun
elektrikli araç gelişmiş yazılım çözümleri, kablosuz güncellemeler ve yükleme kapasiteleriyle tamamen müşteri odaklı ve hem B2B hem de özel müşteriler için ideal hale geliyor. PV5 konsepti, PV5 People Mover konsepti,
PV5 High Roof konsepti ve PV7 konsepti Kia standında sergilendi. Üretim versiyonunun tanıtımı 2025 yazında planlanıyor.
PBV'lerin daha iyi erişilebilirlik, daha yüksek hacimler ve daha düşük işletme maliyetleri sunarak lojistiği ve mobiliteyi tamamen değiştireceği öngörülüyor.